'Believe' günlerindeki Cher gibi

'Believe' günlerindeki Cher gibi
'Believe' günlerindeki Cher gibi
'Closer to the Truth', onu bir gecede rock ilaheliğinden uluslararası bir parti kraliçesine çeviren 1998 tarihli 'Believe'den bu yana elimize ulaşan en doğru düzgün Cher albümü.
Haber: SARP DAKNİ / Arşivi

Kusursuz bir vokalist ve TV yıldızı olarak zirvenin en üst basamağında zafer bayrağını sallandıran birinin, gözünü bir de sinemaya dikip (Sonny ile çektiği Good Times’ı saymazsak) daha dördüncü filmiyle Hollywood’un en yetenekli aktrislerinden biri haline gelmesi insanı çatlatıp ortadan ikiye bölecek kadar sinir bozucu bir durum. Bahsettiğimiz kişi Cher olunca aslında buna çok şaşırmamak gerek. 50 yıllık kariyerinin en önemli işlerinden biri olan Peter Bogdanovich’in 1985 tarihli ‘Maske’sinde Cher, korkunç bir kafatası deformasyonu geçiren oğlu Rocky ile düzgün bir ilişki kuramayan ve rock’n’roll bir hayat süren Rusty’yi canlandırıyordu. Sam Shepard’ın canlandırdığı sevgilisi Gar, filmin bir noktasında Rocky’ye şöyle söylüyor ‘’Annen bazen yanlış şeyler yapıyor olabilir, ama inan doğru sebepleri var.’’ Cher’in kariyeri de bundan daha iyi özetlenemezdi sanırız...
Neredeyse bootleg kıvamındaki saçmalık ‘not.com.mercial’ ve 2001 tarihli tek kelimeyle berbat ‘Living Proof’u da saymazsak, onu bir gecede rock ilaheliğinden uluslararası bir parti kraliçesine çeviren ‘Believe’den bu yana elimize ulaşan en doğru düzgün Cher albümüyle karşı karşıya olduğumuzu söylemek zorundayız. ‘Closer to the Truth’ ile Cher, 48 yıl aradan sonra ABD listelerinde yeniden ilk 5’e albüm gönderen ilk kadın sanatçı rekorunu da (kırılamayabilir) ele geçirmiş oldu.
Tuhaf ama gerçek... Dalga bile geçilemeyecek kadar kötü bir film olan ‘Burlesque’in çekimleri sırasında seslendirdiği şarkılardan biri olan ‘You Haven’t Seen the Last of Me’nin remiksinin dans listelerini kasıp kavurması sonrasında, aslında Nashville’de bir country albümü kaydetmekte olan Cher’i ister istemez ‘Believe 2.0’ olarak adlandırabileceğimiz ‘Closer to the Truth’a yöneltmiş. Zaten albüme en büyük katkıyı da ‘Believe’in yaratıcısı olan prodüktör Mark Taylor yapmış.
Paul Oakenfold destekli ‘Woman’s World’ ile müjdelenen albümün ikinci single’ının bir Miley Cyrus cover’ı ‘I Hope You Find It’ olmasına gülmeli mi ağlamalı mı bilemedik. Timbaland ve TMS gibi prodüktörlerin yanında Pink ve Jack Shears gibi konuk vokallerin de boy gösterdiği ‘Closer to the Truth’, ağırlıklı olarak bir elektronik/dans albümü gibi görünse de, Cher’in 80’li ve 90’lı yıllarda yaptığı şarkıları referans alan ‘Sirens’, ‘Favorite Scars’ ve ‘LieTo Me’ gibi çalışmalar da yok değil. Bu albüm, ‘Believe’ döneminden bihaber gençliği ne kadar etkiler bilemeyiz. Ancak vokal gücü bir gram azalmamış bu cesur kadının, doğru sebeplerle yanlış şeyler yapıyor olmasını öyle ya da böyle seviyoruz. Bizdeki muadilleri görür de biraz utanır; belki...