Bir sonraki albüme kadar...

Bir sonraki albüme kadar...
Bir sonraki albüme kadar...
Indie camiasının en saygın gruplarından Grizzly Bear'in 'B-sides' toplamasında, tutucu Grizzly hayranlarını yadırgatacak tek şey var; remiksler...
Haber: BERKE GÖL / Arşivi

2000’lerin başında Ed Droste’un solo projesi olarak başlayan ve birkaç yıl içinde indie camiasının en saygın gruplarından biri haline gelen Brooklyn merkezli Grizzly Bear, ‘Horn of Plenty’ (2004) ve ‘Yellow House’un (2006) ardından, yoluna ‘Veckatimest’ (2009) ve son olarak ‘Shields’ ile sürekli el arttırarak devam etmişti. Grup, Eylül 2012’de çıkan ‘Shields’den sonra arayı fazla açmadı ve geçen ay derleme albüm ‘Shields: B-Sides’ı yayımladı. Albümün ilk yarısını, ‘Shields’ sürecinde kaydedilen fakat sonuçta o albüme giremeyen parçalar oluşturuyor. Son üç şarkı ise, ‘Shields’in muhtemelen en kuvvetli üç şarkısı olan ‘Sleeping Ute’, ‘A Simple Answer’ ve ‘Gun-Shy’ın dans remiksleri. Bu üç parça arasında ‘Sleeping Ute’un açılış riff’ine takılıp kalan Nicolas Jaar imzalı remiksin bir adım öne çıktığını belirtip albümdeki “yeni” parçalara geçelim.
‘Shields: B-Sides’ın yıldızı hiç kuşkusuz, ana vokalleri Daniel Rossen’ın üstlendiği açılış şarkısı ‘Smothering Green’. Açıkçası, inişli çıkışlı yapısı ve gelgitli duygu halleriyle, son iki albümü açan ‘Southern Point’ ve ‘Sleeping Ute’ gibi bestelerden bir eksiği olmayan ‘Smothering Green’in ‘Shields’e dahil edilmeme gerekçesini merak ediyor insan. Alışıldık Grizzly tınıları, Ed Droste’un ağlayan vokallerinin sürüklediği ‘Taken Down’, piyano ritmi üzerine kurulu ‘Listen and Wait’ ve tamamen akustik ‘Everyone I Know’ ile devam ediyor. Çok katmanlı bir başka parça olan ‘Will Calls’un ardından albüm, tutucu Grizzly Bear dinleyicisinin yadırgayabileceği remikslerle sona eriyor. ‘Shields: B-Sides’dan tam teşekküllü bir albüm bütünlüğü beklemek haksızlık olur elbette. Yine de hayranları bir sonraki Grizzly albümüne kadar idare edecektir.


    ETİKETLER:

    indie

    ,

    eylül

    ,

    piyano