Biraz daha risk lütfen!

Biraz daha risk lütfen!
Biraz daha risk lütfen!
Haber: SARP DAKNİ / Arşivi

En iyi arkadaşınızın düğününde hem DJ hem de nikâh şahidi olarak boy gösterecekseniz bir heyecan duvarına çarpmanız, hatta olası unutkanlıklar doğal karşılanmalı. Ama gelin hanım sizi açıkça tehdit ediyor ‘’Pasta kesildikten sonra Atiye çalacaksın! Budur!’’ Emir büyük yerden. Unutmak imkânsız. Atiye’nin sesini duyan herkes kendini piste atıyor ve esas düğün işte o zaman başlıyor. Bu yaşanmış bir hikâyedir. Sizin de başınıza gelmiş olması muhtemel.
Atiye’nin popüler müziğimizin en yetenekli, kendine özgü, güzel ve aynı oranda mütevazı isimlerinden biri olduğu kuşkusuz. Daha 20 yaşına bile gelmeden 2007’de ‘Gözyaşlarım’la başlayan yükselişi, 2009’da ‘Atiye’ ile sürdürüp iki yıl sonra da ‘Budur’ albümleriyle taçlandırdığı da ortada. Gerçi ‘Budur’ albümünün ‘kati’ başarısına kadar sebebini anlamadığım şekilde ayak dirediğim ve radarımın dışında kalan bir isim oldu Atiye.
Haliyle dördüncü stüdyo albümünde beklentilerin tavan yapması da normal... Bir süredir dijital âlemde turlayan ve albümle aynı adı taşıyan ‘Soygun Var’a denk gelmiş olduğunuzu tahmin ediyorum. Pritam Chakraborty ve Irshad Kamil’in imzasını taşıyan şarkıya Murat Güneş yeni Türkçe sözler yazmış. Müzik direktörlüğünü İskender Paydaş’ın üstlendiği ‘Soygun Var’, Atiye’nin artık adıyla özdeşleşen yüksek tempolu, aksak ritimli, oryantal olduğu kadar Kuzey Avrupa elektro-pop bir müzikle örülmüş. Atiye de 10 şarkının dört tanesini bizzat kendisi bestelemiş.
Nazan Öncel imzalı ‘Uyan da Gel’, açılış için çok doğru bir seçenek olmadığını düşündürüyor insana. Neyse ki ikinci şarkıya geçtiğinizde işlerin yoluna gireceğini hissediyorsunuz. Belki yeni bir ‘Budur’ değil ama ‘Durma’ bu yaz en çok duyacağımız şarkılardan biri olacak. ‘Senin Modan Asla Geçmez’ ise hem melodisi hem de sözleriyle buram buram Hadise kokuyor, aynı şekilde ‘Bonkör Dünya ’ ise belki İskender Paydaş’ın da etkisiyle, rahatlıkla bir Mirkelam klasiği olabilirmiş. Bora Duran’dan alınmış ‘Seviyorum’ şarkısının diyaloglu ‘korkunç’ komikliğine değinmek bile yersiz... Albümde beni en çok heyecanlandıran şarkı yine Atiye’nin bestelediği dans şarkısı ‘Korkma’. Atiye ve Orhan Yılmaz (babası) işbirliğinin albümün en verimli şarkılarını ortaya koyduğunu kabul etmek gerek. Kapanış Emre Aydın ile düetlediği ve nedense herhangi bir özelliği olmayan ‘Sor’ ile yapılıyor.
‘Soygun Var’, temiz ve risksiz bir yaz albümü. Ancak bütüne bakıldığında Atiye gibi bir cevherin yeterince parla(ya)madığını görmek hem üzücü hem de şaşırtıcı. Potansiyeli bu derece yüksek bir ismin çok daha iyisini kotarabileceğini hissederken, bu yetinmeyi anlayabilmek gerçekten zor... Atiye’nin sözleriyle bitsin bu yazı ‘’Bir dileğim var... Korkma!’’