Bu 'Haftanın Yerlileri' zayıf

Bu 'Haftanın Yerlileri' zayıf
Bu 'Haftanın Yerlileri' zayıf
Sinema eleştirmeni Murat Özer, bu hafta gösterime giren yerli filmleri değerlendirdi. 'Benimle Oynar mısın?', '3 Kadın 3 Kader' ve 'Öyle Sevdim ki' vasatı aşamıyor. Bu haftanın en iyisi 'Karnaval'...
Haber: MURAT ÖZER / Arşivi

R2-D2 ile baş başa


Amerikan bağımsız sinemasının kurallarına yakın duran bir anlatımın öne çıktığı ‘Karnaval’, kaybetmeye mahkûm görünen bir karakterin büyürken ‘sıyrılma’ çabasını romantik komedi türüyle örtüştürüyor.


Can Kılcıoğlu’nun İstanbul Film Festivali’nde de yarışan ilk uzun metrajlı kurmacası ‘Karnaval’, genellikle Amerikan bağımsız sinemasında karşımıza çıkan bir hikâye anlatımının izlerini takip ediyor. ‘Kaybeden’ olmaya mahkûm görünen başkarakteri Alis’in (Ali Sinan) ‘harikalar diyarı’na bir an bile ayak basmasına izin vermeyen senaryo, son derece doğru bir başlangıç noktasına sahip olmasına karşın, bu avantajını finale kadar sürdürmeyi başaramıyor.
Babasının tahakkümünden sıyrılıp ayakları üstünde durmaya çalışan, bunu yaparken de eski model arabasını ev olarak kullanan 30’lu yaşlarındaki karakterin ‘özgüven’ problemi oluşturuyor hikâyenin çatısını. Markası ‘Karnaval’ olan bir halı yıkama makinesini kapı kapı dolaşarak satma çabası, rastlantıyla karşısına çıkan ve onun antitezi gibi duran Demet’le birleşince, Alis’in bu diyarlardaki serüveni de biçimlenmeye başlıyor, ‘büyüme’nin eşiğine kadar getiriyor onu.
R2-D2 havası taşıyan Karnaval halı yıkama makinesinin bir karakter gibi filmde yer kaplamasını, hikâyeyi rahatlatıcı bir unsur olarak kullanan yönetmen Kılcıoğlu, ‘hayatı karnaval gibi yaşamak’tan uzak başkarakterin yol haritasını da bir tür ‘kader arkadaşlığı’na eviriyor böylece. Alis’in Demet’le ilişkisinin üzerine de bir ‘örtü’ seren film, baba evinden ayrılırken de ne istediğini bilmeyen karakterin bu zaafla yoluna devam ettiğini/edeceğini belgeliyor bir bakıma. Hep bir kamuflajla var olmaya çalışıyor Alis, ki kazanmak ya da kaybetmek de şansa kalıyor sonuç olarak.
Serdar Orçin’in hikâyeyi taşımakta zorlanmadığı, Tülin Özen’in rahat performansına biraz daha alan açılması gerektiği ‘Karnaval’daki ‘yardımcı’ rollerden en dikkat çekeniyse anne kompozisyonuyla İpek Bilgin. Aktris, karakterinin içini özenle doldururken, seyirciye ‘hissettirmeyi’ de başarıyor bunu ve daha fazlasını...


KARNAVAL**Yönetmen: Can Kılcıoğlu
Oyuncular: Serdar Orçin, Tülin Özen, İpek Bilgin, Sait Genay, Vedat Erincin
Süre: 96 dk

 

Zeynep'lerin trajedisi

Klişelerin tuzağında

Çarşı filmi değil!

VİZYONU DEVAM EDEN YERLİLER

Menekşe’den Önce ***
Meryem **
Neva *
Şeytan-ı Racim *
Şimdiki Zaman ***
Tepe’nin Uşakları *
D@bbe: Cin Çarpması *
Süper İncir *