Çakma 'İlk Gün'

Çakma 'İlk Gün'
Çakma 'İlk Gün'
'İlk Gün'e öykünen 'Kirli Oyun'da 50 Cent'in 'oynayamama' durumunu anladık da Robert De Niro'nun hali ne öyle! İçler acısı!
Haber: MURAT ÖZER / Arşivi

Ba(ğ)zı filmlerin neden çekildiğine dair hiçbir fikrimiz olmamasına alıştık galiba. Memleketimizde sıkça rastlanan bu durum, yaban ellerde de benzer biçimlerde karşımıza çıkıyor. L. Philippe Casseus’un ‘yazıp’ Jessy Terrero’nun ‘yönettiği’, Curtis ‘50 Cent’ Jackson’ın da yamacına Robert De Niro’yu alıp başrolüne soyunduğu ‘Kirli Oyun ’ (Freelancers) için de bu ‘anlaşılmazlık’ durumu geçerli.

Niyet iyi ama...

Vahşice öldürülmüş babasının izini takip edip polis olan Afro-Amerikalı bir gencin, ‘kirli polisler’in tuzağına düşüp şirazesinden çıkmasını anlatan bu film , öncelikle oyunculuklar açısından tam bir kâbus. Sonrasındaysa hikâye anlatma gibi derdi olmadığı gerçeği var sırada. Filmin hikâyesini anlatırken kurduğumuz cümle, buradan bir şeyler çıkabilir hissiyatı yaratsa da, öyle bir şey olmadığını söyleyelim en baştan. Bir türlü ilerleyemeyen ve bir yere bağlanamayan bu hikâye, ‘sokaktaki Afro-Amerikalıları doğru yola sürükleme’ motivasyonu içeriyor gibi görünüyor, ama bunu yaparken son derece özensiz ve desteksiz sallandığı da aşikâr.
50 Cent’in bir aktör olarak profilini çıkarmaya yönelik hiçbir ipucu barındırmayan performansını geçtik, Robert De Niro da adeta ‘kendini reddeden’ bir kompozisyon çalışması içinde bu filmde. ‘Kirli polis’i oynarken, “Ne yapsam yerler!” havası hâkim. Karakterinin herhangi bir derinliği yok, onu anladık ama aktör olarak birkaç küçük dokunuş da mı sergilemez insan! Sonuçta sıradan bir oyuncudan bahsetmiyoruz burada!
Filmin toplumsal bir saptama yapıp, bunun üzerine yürümek gibi bir ‘misyon’u olduğu anlaşılıyor. Yani niyeti iyi gibi, ama bu niyetten bir sonuç çıkarmak konusunda alabildiğine etkisiz. John Singleton’ın 1991 yapımı ‘Artık Çocuk Değiller’ini (Boyz n the Hood) izlemiş olmak bile yeterli olabilirdi biraz yol alabilmek için. Senarist L. Philippe Casseus, Antoine Fuqua’nın ‘İlk Gün’üne (Training Day) öyküneceğine, herhangi bir Spike Lee filminden nemalansaydı, hikâyesini belli bir noktaya kadar taşıyabilirdi. Sonuç olarak, çakma ‘İlk Gün’ olmanın ötesine gidemiyor ‘Kirli Oyun’. Başta da söylediğimiz gibi, neden çekildiğine dair hiçbir fikrimiz yok!


    ETİKETLER:

    50 Cent

    ,

    Oyun

    ,

    Çocuk

    ,

    aktör

    ,

    film

    ,

    derece