'Çalgı Çengi'yi aratıyor

'Çalgı Çengi'yi aratıyor
'Çalgı Çengi'yi aratıyor

Televizyonda ilgi gören ‘İşler Güçler ekibinin yeni filmi ‘Düğün Dernek’ bugün gösterime giriyor. İşte sinema yazarlarının yorumları...
Uğur Vardan (Radikal): Doğrusu belli ölçülerde merakla beklediğim bir filmdi ‘Düğün Dernek.’ Çünkü malum bu devirde iyi komedi çok zor bulunuyor. Bu beklentinin nedeni de Ahmet Kural ve Murat Cemcir’in bu filmdeki varlıklarıydı. Lakin karşımıza gelen yapım, evet oyunculuk performanslarına ve kadrodaki isimlerin özel yeteneklerine dayanıyor ama genel çizgileriyle skeçler halinde gelişen son dönem komedilerinden biri olmuş. Kural ve Cemcir’in performansları, Rasim Öztekin’in varlığı filmi türdaşlarından ayrı bir yere koymamızı sağlıyor. Ama yine de gözler ve zihinler, sessiz sedasız gösterime giren ve değeri çok daha sonraları anlaşılan ‘Çalgı Çengi’yi arıyor. Öte yandan Sırrı Süreyya Önder’i de sanırım sinema kariyerindeki en ‘Ciddi’ rolde izliyoruz. Belki ‘Düğün Dernek’in bu türden ‘tarihsel’ bir önemi olacak! ‘Roberto Carlos’ ve ‘2.5 milyon Sivaslı İstanbul ’da yaşıyor’ esprileri de fena değildi. Ahmet Kural’ın Öztürk Serengil’e göndermelerde bulunan tiplemesi keşke sadece görüntü düzeyinde kalmayıp bir iki sözel referanslar da içerseydi.
Burak Göral (Arka Pencere): ‘İşler Güçler’ ekibinin televizyon dizileri ortamına getirdiği ‘farklı bakış’ın sinema karşılığını aradık ‘Düğün Dernek’i izlerken. Benzer bir yaratıcılığa belli sahnelerde rastlamak mümkün elbette. Ama genel olarak, ticari kaygının da güdülediği, bu nedenle de Anadolu seyircisine yakınlaşma çabasının kendisini hissettirdiği bir tavır da yok değil. Belki ‘Hükümet Kadın ’ın gişe başarısının da yol açtığı ‘yöresel komedinin gişe cazibesi’dir buna neden olan... Oysa ‘Çalgı Çengi’ bu anlamda daha sıra dışı ve özgün bir içerik sunuyordu bugünkü Türk komedi sinemasına. Yine de Ahmet Kural, Murat Cemcir ve Şinasi Yurtsever gibi yetenekli ve yeni komedi oyuncularının bu sinema ortamına farklı bir dinamizm getirdiklerini söyleyebiliriz.
Cumhur Canbazoğlu (sinemamuzik.com): Bu ekibin zamanında ıskalanan ve sonrasında internette fenomen haline gelen ‘Çalgı Çengi’sinin hayli aşağısında kalmasına karşın, TV’den transfer popülaritenin yardımıyla ‘Düğün Dernek’ büyük gişe yapacakmış gibi gözüküyor. Filmin tamamında güncel öğelerle yoğrulan güldürü malzemesinin yerel ağızla verilmeye çalışılması esprilerin önemli bölümünü anlaşılmaz kılıyor. Ahmet Kural’ın Öztürk Serengil’e öykünen tiplemesi ise filmin lokomotifi.
Cüneyt Cebenoyan (Birgün): Filmin ciddi bir altyazı sorunu var. Yani sorun filmin altyazısı olmaması. Türk sinemasının, ses sorununu halletmesinden umudumu kestiğim için, meseleyi artık altyazı sorunu olarak görüyorum. Filmde birçok konuşmayı anlamadım. Anlamayınca da filmden soğudum. Ama anladığım bölümlere de çok ısınmadım zaten. ‘Çalgı Çengi’ benim için hoş bir sürprizdi. Fakat ‘Düğün Dernek’, o filmin çok altında seyrediyor. ‘Çalgı Çengi’nin karakterlerine yakınlık duyuyordu izleyici, bu filmdekiler öylesine çiziktirilmiş tipler. Bir yere oturmuyorlar. Filmin başlagıcındaki ruh haliyle sonrası çok alakasız. Evine dönen bir gencin öyküsünü izleyeceğiz sanıyoruz, bambaşka tipler öne çıkıyor.