Camdan cana...

Yılların Paşabahçe'si, içindeki her şeyi almak isteyeceğiniz kadar cazip mağazalar zincirine dönüştü.
Haber: MELİS DANİŞMEND / Arşivi

Yılların Paşabahçe'si, içindeki her şeyi almak isteyeceğiniz kadar cazip mağazalar zincirine dönüştü. Mağazalarla birlikte marka imajı da yenilenen Paşabahçe artık
'camcı' olarak anılamayacak kadar renkli ve zevkli ürünler üretiyor ve satıyor. Bu değişim tabii ki bir tesadüf değil. Üzerinde düşünülmüş ve emek verilmiş bir proje. Arkasındaki isim ise Paşabahçe Mağazalar A.Ş.'den sorumlu olan Gülsüm Azeri.
Azeri, 2000 yılında Paşabahçe'nin mağazacılık
işine daha farklı yaklaşması gerektiğini düşünüp Tahsin Pamir'in de danışmanlığıyla çalışmalara başlamış. "Bu işe gönül verdim," diyen Azeri, Şişecam yönetimiyle konuştuktan sonra mağaza incelemelerine başlamış.
"Sadece yurtiçinde değil, yurtdışında da çok mağaza dolaştım. Mağaza formatlarının nasıl şekil aldığını, perakendecilik işinde nasıl gelişmeler olduğunu, diğer ülkelerde ve Türkiye'de durumu inceledim. Sonuçta Türkiye'de ihtisas mağazacılığının tam oturmadığını gördük ve bu konuda bir atılım yapmaya karar verdik," diyor. İhtisas mağazacılığından kasıt, masa üstü eşyası ve mutfak aksesuvarları. Bunu Türkiye'de en iyi Paşabahçe yapar diye düşünmüşler. Sadece cam sergileyen mağazacılık anlayışının '96'dan itibaren değişmeye başladığını belirten Azeri, "Konuyu Şişecam yönetimine epey anlattım," diyor. Aldıkları destek sonucu da iyi bir ihtisas mağazacılığı sergilemek ve bu işten para kazanmak amacıyla değişimi başlatmışlar.
Yeni konseptler
Değişim iki konseptten oluşuyor: Yaşam ve Butik. Yaşam konsepti için büyük metrekareli mağazalar seçilmiş. Bu mağazalardaki ürünler modern, sade ve genç bir çizgiye sahip. Vazodan fincana, tabaktan şişe açacağına kadar pek çok ürün 'çoklu sunum' denilen şekilde satılıyor. Yani seçim hakkı size bırakılıyor ve istediğiniz ürünleri birbiriyle eşleştirebiliyorsunuz. İlla altı tane alacaksınız diye bir zorunluluk da yok. Ağırlıklı olarak Türkiye'den, bunun yanı sıra da yurtdışından getirilen zengin bir ürün grubu var.
Butik konseptini ise daha küçük metrekareli
mağazalarda sergilenen Beykoz Camları, Çeşmibülbül, Osmanlı gibi koleksiyon serileri
oluşturuyor. Bunlar daha geleneksel, sanatsal ve pahalı ürünler.
Azeri, "Modern mutfağın gereksinimlerini olabildiğince çeşitlilikte sergilemek üzere yola çıktık ve bunların mutlaka Paşabahçe şemsiyesi altında olmasını istedik. Sattığımız ürünlerin Paşabahçe olarak kefiliyiz," derken sadece markası uğruna çok yüksek fiyatlarla satılan ürünlerin peşinde olmadıklarını da belirtiyor.
İçeriğe uygun dekorasyon
Butik mağazası ipek örtüler, gümüş gibi daha pahalı aksesuvarlarla süslü. Türk zevklerine uygun olan mağazanın servisi de daha bire bir. "Bir dakika bakar mısınız demenize gerek kalmadan bir servis elemanı yanınıza geliyor," diyor Azeri. Mağazada ürünlerin hikâyesini anlatan küçük kartçıklar da var.
Yaşam mağazasında ise renkler sade, genç ve modaya uygun. Beyaz ya da ahşap tonları kullanılmış. Işıklandırma ve personelin kıyafeti mağazaya uygun. 'Konuşan tabelalar',
yaşam önerileri veriyor. Çay köşesinde çayla, kahve köşesinde kahveyle ilgili öneriler var. Kasadaki hizmeti de çok hızlandırdıklarını ekliyor Azeri.
Paşabahçe Mağazalar A.Ş. Genel Müdürü Faruk E. Emcioğlu ise Türkiye'de 30 mağazaları bulunduğunu, bunlardan dokuz tanesinin yeni konsept doğrultusunda yenilendiğini söylüyor. Yıl sonuna kadar beş mağaza daha yenilenecek. Paşabahçe'deki değişim müşterileri de çok memnun etmiş. Çok olumlu tepkilerin yanı sıra bu yenilikçi atılımlarının karşılığı olarak Perakendecilik
Ödülü bile almışlar.