Çılgın gençlik mi dediniz?

Çılgın gençlik mi dediniz?
Çılgın gençlik mi dediniz?
Kadın bedeniyle kafayı bozmuş erkek bakışının yeni bir yansıması 'Çılgın Dersane 3'. Gençliğe yaklaşımıysa dişe dokunur hiçbir 'tespit' barındırmıyor.
Haber: MURAT ÖZER - cinemozer@gmail.com / Arşivi

ÇILGIN DERSANE 3 *
Yönetmen: Kamil Çetin
Oyuncular: Duygu Çetinkaya, Paşhan Yılmazel, Okan Karacan, Zeynep Aktuğ, Ozan Aydemir
Süre: 104 dk.

Bu ülkenin (dünyanın diyelim) kadın bedeni üzerinden ürettiklerinin ya da inşa ettiklerinin sınırı yok. Tabii ki ‘üretici kesim’ daha çok (yüzde 99 oranında) erkeklerden oluşuyor. Onların kadını konumlandırdıkları yerin kaçınılmaz bir yansıması bu. Erkeklerin dil, din, ırk, sınıf, eğitim , politik görüş dinlemeden buluştukları tek nokta bu olsa gerek (kesin bilgi). Kadını her durumda sindirmeye çalışan, yetmiyormuş gibi onun bedenine dair her türlü pespaye fikri dillendirme hakkını kendinde gören tipik erkek bakışı (yanlış anlaşılmasın, kendimizi bunun dışında tutmuyoruz), ‘güç’ temelli fabrikasında ürettikleriyle ‘tecavüz’ başta olmak üzere bütün günahlarına birer ‘kılıf’ bulmayı da ihmal etmiyor. Doğumlarından itibaren ‘nesneleştirdiği’ kadınları ‘hiçlik’ sınırına kadar sürüklemek de marifetlerinden biri erkeğin, ki o başardıkça yitip gidiyor bütün erdemler ve tabii ki ‘insan’...

Durum böyleyken, serinin ilk iki filminin açtığı kulvarda yürümekte hiçbir sakınca görmeyen ‘Çılgın Dersane 3’ için bir şeyler söylemek, baktığı pencerenin ‘rahatsızlığı’nı eleştirmek de anlamsızlaşıyor. Gündemden düşmeyen dershane tartışmaları mı dediniz, onunla da bir ilgisi yok bu filmin, ismi dışında. Geriye kalansa, sıkıcı mı sıkıcı bir gençlik komedisi, her dakikası ‘kadın bedeni sömürüsü’ içeren.
Evet, gençlik ve cinsellik birbirinden koparılamaz kavramlar, ama bunu ‘bir şey söylemek’ için kullanmak varken, ‘sorun’ diye nitelenebilecek hiçbir dayanak noktası görmüyoruz ‘Çılgın Dersane 3’te. Hiç olmazsa, hikâyedeki iki karşıt ucun sınıfsal pozisyonları ameliyat masasına yatırılsaydı ve buradan bir ‘tespit’ çıksaydı. Ne yazık ki o da yok, bu da yok! Varsa yoksa yarı çıplak bedenler ve onların ‘erkek kafası’ndaki karşılıkları...

Bu çıkış noktasından da gençlik üzerine bir tespit ortaya konabilirdi kuşkusuz, doğru bakış açısına sahipseniz ve gençliğin nabzını gerçekten tutabiliyor olsaydınız. Örnekse ‘Amerikan Pastası’ (American Pie) serisi. Orada adım adım ‘büyüyen’ ve cinsellikle alışverişini giderek ‘geliştiren’ bir gençlik söz konusuydu, her filmde bir sonraki ‘evre’ye geçiliyordu. Oysa ‘Çılgın Dersane’ serisinde bütün karakterler yerinde sayıyor, bulundukları noktadan bir gıdım bile kıpırdamıyorlar. ‘Teneke Trampet’teki (Die Blechtrommel) ‘büyümeyi reddeden’ Oskar gibi de değil onların yerlerinde sayışları üstelik!

‘Gezi gençliği’nin cümlelerinin bizim için de ‘düstur’ haline geldiği bugünün Türkiye ’sindeki gençliği tarif etmiyor ‘Çılgın Dersane 3’. Tarif ettiğinin ne olduğunuysa biz anlayamadık. Anlayanlar, ‘engin bilgileri’ni bize de aktarabilirlerse müteşekkir oluruz!



VİZYONU DEVAM EDEN YERLİLER

Kadın İşi Banka Soygunu **
FerahFeza **
Yunus Emre: Aşkın Sesi *
Sağ Salim 2: Sil Baştan *
Patron Mutlu Son İstiyor **
Kusursuzlar ***
Halam Geldi **
Senin Hikayen **
İblis’in Oğlu: 13. Vahşet *
Erkekler *
Bu İşte Bir Yalnızlık Var **
Düğün Dernek *
Yozgat Blues **
Saroyan Ülkesi ***
Tamam mıyız? **
Erkek Tarafı: Testosteron **
RGG: Ayas **
Su ve Ateş **
Hükümet Kadın 2 *