Çin 'kötü' imajını reklamla düzeltecek

PEKİN - Çin, bir süre önce melaminli süt skandalı gibi olaylarla sarsılan küresel imajını düzeltmek için dünya çapında reklam kampanyası başlattı. CNN’de gösterilen 30 saniyelik reklam filminde ‘Silikon Vadisi’nin yazılımlarıyla üretilmiş Çin malı’ yazılı MP3 çalarlarla, ‘Fransız tasarımcılarla Çin malı’ yazılı giysi görüntülerine yer veriliyor. Reklam filminde neşeli müzik eşliğinde koşan, yemek yiyen, dans eden, fotoğraf çektiren ve ‘Bütün dünyadan mühendislerle birlikte Çin malı’ yazılı uçağın penceresinden bakan Batılıların görüntüleri de var. Film, Amerikan İngilizce’siyle söylenen ‘Çin malı deniyorsa gerçekten Çin malıdır ve bütün dünyayla birlikte üretilmiştir’ sözleriyle sona eriyor. China Daily gazetesinin haberinde, kampanyanın Çin ürünlerini ‘adil ve tarafsız’ şekilde tanıtarak, yabancı tüketicilere ‘Çin şirketlerinin sınır ötesi kuruluşlarla birlikte kaliteli ürün ortaya koymaya çalıştıkları’ mesajı verilmek istendiği ifade edildi. Haberde kampanyanın Çinli şirketlerin yabancı tüketicilere kaliteli mal sağlamak için diğer ülkelerle işbirliği yapma isteğini de yansıttığı ileri sürüldü. (aa)