Doğru bileşenler birarada

Doğru bileşenler birarada
Doğru bileşenler birarada
Leyla Gediz, yeni serisini 'REVERB' adıyla Külah'ta sergiliyor. Endüstriyel kimliğiyle tam da bu resimleri üçüncü boyuta taşıyacak bir mekân.
Haber: MÜGE BÜYÜKTALAŞ / Arşivi

Rampa Galeri Leyla Gediz’in son kişisel sergisini Karaköy’deki Külah’ta gerçekleştiriyor. Burası eski bir dondurma külahı fabrikası. Yüksek duvarlarda asılı resimler ve bir de kenarda duran Leyla Gediz’in bembeyaz masası var. Üzerinde beyaz lilyumlar duruyor. “Masamı da buraya getirdim” diyor sanatçı. “El ayak çekildiğinde birbirlerine göz kulak olsunlar diye getirdim masamı” diyecek peşinden sanki. Öyle demiyor ama ben öyle dediğini hayal ediyorum.
Leyla Gediz’in resimlerindeki figüre ilişkin değişken tavır
bu sergide bambaşka bir hale bürünmüş. Sergilenen resimlerdeki tavır; figür ve mekân
ilişkilendirmesini sanatçının geçmiş yıllardaki çalışmalarıyla beraber okuduğumuzda, bu
sergi özelinde daha da özgürleştiği hissini veriyor.
Resimlerin duygusu Kemal Yiğitcan’ın ışık tasarımıyla bambaşka bir yere taşınmış. Mekânın beton yapısı ve endüstriyel kimliğin ışıkla kavuşumundan üçünü bir boyut doğmuş. Sergileme mekanının ışığı sizi resimdeki mekanın içine sokuyor adeta. Her biri hem sahnede tek kişilik bir gösteri yaparcasına haşmetli, hem de mekânla bütünleşik mütevazi bir kabulleniş halindeler. Buradan bir kez daha anlıyoruz ki, eğer bir sergilemeden bahsediyorsak resim kadar mekân
ve ışık da önemli.
Leyla Gediz sergilemesini tüm doğru bileşenleri biraraya getirerek tamamlıyor. Mekandan sokağa geri döndüğümde zihnimin dağınık yerlerinde kalmış bazı fotoğraflar yerli yerine oturmuş gibi hissediyorum. Bugün Tophane Artwalk’a gidecekler Külah’a uğramayı ihmal etmesin.


    ETİKETLER:

    Beyaz

    ,

    Resim

    ,

    Bugün

    ,

    Galeri

    ,

    sergi

    ,

    Gösteri