Dubstep'in kitabını yazan Skreamizm

Haber: SERDAR KÖKÇEOĞLU / Arşivi

2000’lerden sonra İngiltere müziğinde iki farklı akım öne çıktı. Tekinsiz mahallelerin terli ve sert müziği dubstep ile entelektüel plak meraklılarının hortlattığı, yakın tarihin popüler seslerini tekinsizleştiren ‘hauntology’ akımı. İkinci başka bir yazının konusu, ilkinden ilerleyelim.
Dubstep’in müzik sözlüğündeki karşılıklarından biri, Skream isimli 86 doğumlu tıfıl delikanlı. On yıldır sahnede olan, 2006’dan beri Skreamizm ep’leriyle dubstep araştırmaları yapan Oliver Dene Jones. Dubstep’in etkisini kaybedip müzik kitaplarında yerini aldığını düşünüyorsanız müziğin bugününü yanlış yerde arıyorsunuz. Skreamizm laboratuvarından çıkanlar dubstep’in yönünü gösteriyor; sert ve cesur denemeler.
Son yıllarda ilerici elektronik müzik prodüktörleri 80’ler popu, R&B ve new age gibi köşeli türleri yenilerken dubstep’e başvuruyor. Skreamizm serisinin yenisi ve yedincisindeki Kelis vokalli ‘Copy Cat’ bu anlamda albümün en zihin açıcı denemesi. ‘Sticky’ de Skream’in dubstep sound’undan uzaklaştığı sağlam bir electro house. Bu ilginç denemelere ve albümün geri kalanındaki klasik ‘zımpara’ sound’lu dubstep parçalarına Soundcloud’dan ulaşmak mümkün.
Bu arada kişisel bir not olarak geçen sezon DJ ve gruplara canlı görsel yaptığım Babylon’da Skream’le de çalışma şansı bulduğumu ekleyeyim. Sahneyi paylaştığı Benga’yla ve sahne önündeki heyecanlı grupla son derece rahat bir diyalog kurmasına hayran olmuştum. Skream’in kestirilemez hızına yetişmeye çalışmak zorlu olduğu kadar özel bir deneyimdi.