Ekonomik kriz güzellik hırsını alt edemedi

PARİS - Synovate tarafından yürütülen uluslararası araştırmaya göre, insanların yüzde 41’inin güzellik masrafları için ayırdıkları bütçe, krizden sonra değişmedi. Brezilya, Türkiye, Meksika, Yunanistan, Rusya, ABD ve İngiltere’nin de aralarında olduğu 12’den fazla ülkeden 11 bin 500 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre, insanların yüzde 55’i krizden sonra sağlık ürünleri için krizden önce harcadıklarıyla aynı miktarda parayı kullanacaklarını söylerken, yüzde 17’lik bir kesim daha az harcayacaklarını açıkladı. Toplamda tüm tüketicilerin lüks tüketim malları harcamalarını azalttığını görüldü. Yunanlarla ABD’lilerin ilk vazgeçtiği dışarıda yemek olduğu ortaya çıktı. Meksika, Fransa ve Türkiye’den katılımcılar daha az sigara kullanacağını söylerken, toplamda yüzde 24’lük kesim sigara sayısını azaltmayı düşünmüyor. (afp)