Eski sevgiliye ağıt

Eski sevgiliye ağıt
Eski sevgiliye ağıt
70'ine merdiven dayamış Debbie Harry'nin yorgun sesiyle idare eden Blondie'nin yeni albümü 'Ghosts of Download', dans ağırlıklı malzemesiyle özlediğimiz derinlikten uzak ne yazık ki.
Haber: MURAT ÖZER / Arşivi

Henüz 10’lu yaşlarımızdayken keşfettiğimiz ve Almanya ’dan gelen ‘Musikladen’ videolarıyla gönül düşürdüğümüz bir gruptu Blondie. Hatta o yıllarda bir grup olduğunun bile farkında değildik; Debbie Harry ve arkadaşları gibi geliyordu bize gördüğümüz resim . O yaşlarda kolayca âşık olunabilecek bir güzellikti Harry ve biz de bu tuzağa düşmekten alıkoyamamıştık kendimizi. Sonraları Blondie’nin bir grup ve Debbie Harry’nin de gitarist Chris Stein’ın sevgilisi olduğunu öğrenmekle hüsranların en büyüğünü yaşamıştık!
Harry ve Stein tarafından 1970’lerin ortasında kurulan, altı albüm ve yığınla ‘hit’in ardından 1982’de dağıldıktan sonra 1997’de yeniden bir araya gelen Blondie’nin ikinci döneminin dördüncü albümü ‘Ghosts of Download’, orijinal kadrodan Harry ve Stein’la birlikte davulcu Clem Burke’ü de barındırıyor. Ama ne yalan söyleyelim, ikinci dönemdeki ilk üç albüm gibi bundan da tatmin edici bir sonuç çıktığını söylemek zor. Belki 1999’daki ‘No Exit’i bunlardan ayırıp hakkını vermek, bir adım öne çıkarmak lazım.
Punk rock rüzgârını arkasına aldıktan sonra new wave esintilerine kendini kaptıran, sonrasındaysa ‘poplaşan’ bir grup Blondie, ki zirvede olduğu dönemlerde kitleleri peşine takan şarkılarının ‘kolay tüketilebilir’ olduğunu da belirtmek gerek. Buna rağmen müzikal derinliğin arka plana atılmadığı bir ‘güç’ de yakaladıkları söylenebilir. Ağırlıklı olarak Harry ve Stein imzalarını taşıyan şarkılar, grubun yolundaki taşları da basit hamlelerle temizlemeyi başardılar vaktiyle. Şimdiyse aynı derinliği yakaladıklarını söylemek zor.
‘Ghosts of Download’da 13 şarkı var, dijital indirmedeki üç bonusu saymazsak. Ayrıca, Blondie’nin hitlerinin yeni kayıtlarının yer aldığı bir ‘Greatest Hits’ CD’si de ‘deluxe’ edisyona eklemlenmiş durumda. Onları hatırlamak iyi geliyor, yeni şarkıların vasatlığını hesaba kattığımızda.
Blondie, bu albümde bazı destekler de almış farklı stillerdeki müzisyenlerden. Açılış şarkısı (ki albümün ikinci single’ı) ‘Sugar on the Side’da Kolombiyalı Systema Solar’dan, ‘Rave’de Blondie konserlerine ön grup olarak da çıkan Toilet Böys’un solisti Miss Guy’dan, albümün ilk single’ı ‘A Rose by Any Name’de Gossip’in solisti Beth Ditto’dan, ‘I Screwed Up’ta da hip hop grubu Los Rakas’tan alınan destekler öne çıkıyor. Albümün plak edisyonunda olmayan, yalnızca CD edisyonunda bulabileceğiniz bir de cover mevcut ‘Ghosts of Download’da. Frankie Goes to Hollywood ’un 1980’lerde dillere marş olan şarkısı ‘Relax’, Debbie Harry’nin ‘yorgun’ sesiyle idare eder bir kıvamda çalınıyor kulağımıza.
Latin pop ve reggae tonlarının ağırlıkta olduğu bu albüm, dans müziğine hizmet ediyor daha çok. Blondie’nin geçmişiyle ilintilendirebileceğimiz bir ‘ağırlık’ söz konusu değil burada. 70’ine merdiven dayamış Debbie Harry’nin sesini zorla(ya)madığı ‘Ghosts of Download’, arşivcilerin raflarına yerleştirmekte bir sakınca görmeyecekleri ama dönüp de yeniden dinlemek isteyeceklerini sanmadığımız bir çalışma. Bonus şarkıların üçüncüsü ‘Prism’ ise bize göre en can alıcı halka, ki CD’de ya da plakta yok bu şarkı bildiğiniz gibi. Bu şarkıdaki basitlik ve dinginlik, öncesindeki ‘karmaşa’nın üzerini örtüyor güzelce finalde...


    ETİKETLER:

    Almanya

    ,

    Hollywood

    ,

    mars

    ,

    Rock

    ,

    Dijital

    ,

    Resim

    ,

    hizmet

    ,

    gitarist