Fellini'nin müzikleri de 'direniyor'!

Fellini'nin müzikleri de 'direniyor'!
Fellini'nin müzikleri de 'direniyor'!
New York'lu ekip Sexmob'un Federico Fellini filmleri müziklerini saykodelikten punk'a uzanarak yorumladığı albümü direniş zamanlarına da çok yakışıyor.
Haber: SERDAR KÖKÇEOĞLU / Arşivi

Sözü gündemden açalım; Galatasaray ’dan başlayıp Taksim Meydanı’na uzanan, TOMA’nın dibinde sona eren iftar sofrasından mesela. İnsan kendini iyi hissediyor bu sofrayı görünce; uzun sofradan kareler insanın kalbine değiyor, gözüne toz kaçırıyor. Bir de hayal gücünü çalıştırıyor tabii, insanın aklı sinema tarihinin uzun kaydırmalarına gidiyor. Fatih Özgüven’e mesela Fellini’nin ‘Amarcord’unu hatırlatmış; sinema gibi ama sinemayı bile aşan görsel bir şölen.
Occupy Wall Street hareketinin mimarlarından Adbusters dergisinin direnişlerdeki caz vurgusu boşuna değil; doğaçlama, yaratıcılık, iletişim ve özgürlük gibi kavramlar bu müziğe de isyana da yakışıyor. Sexmob grubunun Federico Fellini filmlerinin unutulmaz bestecisi Nino Rota’nın müziklerini yorumladığı uzun isimli albümü zamane müziği olmaya aday. ‘Amarcord’dan ‘Ruhların Giulietta’sına, ‘Sonsuz Sokaklar’dan ‘Tatlı Hayat ’a ve hatta ‘Aylaklar’a, unutulmaz Fellini müziklerinden oluşan bir ses karnavalı.
Nino Rota’nın Fellini filmlerinden hatırladığımız notaları caz ruhuyla doğaçlama bir yolculuğa çıkmış, uğradığı alternatif duraklar ise saykodelik müzikten punk’a uzanıyor. Değişmeyen ise çocuksu bir coşku içeren fantastik melodiler, onlar New York’lu müzisyenlerin elinde enerjisi yüksek bir karnaval oluşturuyorlar. ‘Remake’ çağında en son izlemek istediğimiz şey bir Fellini yeniden çevrimi olurdu herhalde (projeler gırla, maalesef) ama Rota’nın müzikleri başka ellerde yeniden doğabiliyor. İşte buna zaman /mekân kısıtlamalarını kaldıran ‘caz etkisi’ diyoruz.