Gelenekselle hesaplaş küreye ulaş

Gelenekselle hesaplaş küreye ulaş
Gelenekselle hesaplaş küreye ulaş

Rongrong & Inri nin işi de sergide yer alıyor.

'Dönüşüm: Çağdaş Çin Sanatına Bir Bakış' yerelin temsili üzerinden globale bakışı mümkün kılıyor.
Haber: TUBA PARLAK / Arşivi

İstanbul Modern’de sergilenmekte olan “Dönüşüm: Çağdaş Çin Sanatına Bir Bakış” sergisi, güncel Çinli sanatçıların sanatlarını aynı anda nasıl hem kendi geleneksel kültürleriyle bir hesaplaşma biçimi hem de “dışardakileri” o kültüre dair algılarıyla yüzleştirme aracı olarak kullanabildiklerini seçkide yer alan yirmi yapıtla örnekliyor.
Geleneksel kültüre hem sanatsal form ve simgeler hem de kültürel yaşantı biçiminde iki düzlemde yer veren işleri bir araya getiren kürasyon, adında yer alan “dönüşüm” kavramıyla işaret ettiği kültürel dönüşümü başarıyla gözler önüne sererken, Çin sanatının uluslararası platformda gösterdiği başarının sebeplerine dair fikir sahibi olmamıza da aracılık ediyor.
Bu açıdan baktığımızda sergi bir taraftan yerel olanın temsili üzerinden globale doğru bir bakışın mümkün olduğunu gösteririyor. Diğer taraftan ise Avrupa merkezli olmayan bir sanatın dünya sanatına kendi özgünlüğüyle eklemlenme sürecinde münferit varlığını sürdürebilmesinin bu yerelliği koruyup işlemek suretiyle olabileceği imasını taşıyor.
Küratörlüğünü Sun Feng’in üstlendiği sergide Cao Jigang, Chen Xi, Ding Yi, Gao Rong, Feng Mengbo, Liu Jianhua, Liu Liyun, Liu Xiaodong, Miao Xiaochun, Qin Yufen, Rong Rong & inri, Wang Dongling, Xu Bing, Yang Fudong ve Zhan Wang’ın işleri yer alıyor.
Seçki içinde öne çıkan işler arasında Miao Xiaochun’un “Beijing Ruloları Serisi” adlı 25 x 280 cm boyutlarında karışık teknik işi var. Şehrin panoramik bir kesitini resmederek Çin gündelik yaşantısının geleneksel kültürün ve küreselleşen batılı formların zıtlığında bir denge kurmaya çalışan yapısını sergilerken bir kültürel panoramayı sokak panoraması olarak somutluyor.
Seçkide Chen Xi’nin “Çin Hatıraları” serisinden seçilmiş dört işi mevcut. Çin üzerinde iz bırakan tarihi olayların devlet televizyonundaki yayınlarını gerçekçi biçimde resmederken sadece ekran görüntüsüne değil televizyon sehpası, masa örtüsü, duvar kâğıdı, sokak görüntüleri, televizyonun markası gibi “izleyicinin” yaşam alanının da bağlama alınması, benzer bir kültürel çok yönlülüğü vurguluyor.


    ETİKETLER:

    Dünya

    ,

    İstanbul

    ,

    Çin

    ,

    Avrupa

    ,

    Yaşam

    ,

    Modern

    ,

    sergi

    ,

    Güncel