Genç kalmanın sırrı gıdalarda

Gıdaların yaşlanmaya etkisi sanılandan daha fazla! Genç kalmak isteyen, zeytinyağı ve sarmısak yesin

LONDRA - Tüketilen gıdaların yaşlanmayla doğrudan ilgisi var. Amerikalı araştırmacılar yaşlanmayla mücadelede, tüketilen besinlerin büyük rol oynadığını söylüyor. ABD’li bilimcilere göre zeytinyağı tüketmek alzheimerden korunmak için etkili bir yöntem. Zeytinyağının içinde yer alan ‘oleocanthal’ bileşimi beyinde alzheimere neden olan değişimleri yavaşlattığı bilimsel olarak kanıtlanmıştı. Harvard Üniversitesi’ndeki araştırmalara göre eğer 65 yaş ve üzerindekiler yeterli oranda D vitamini alırsa bu yaşlarda sıkça görülen düşme ve kırıklar tarihe karışacak. Kemikteki kalsiyumu onaran D vitamini, yumurta, balık yağı ve hayvan ciğerinde bolca bulunuyor.
Kalp ve damar sağlığını koruyarak daha genç kalmanın yoluysa balık yağından geçiyor. Araştırmacılar, omega üç bakımından zengin olan balık yağının kalp krizi riskini azalttığını kanıtladı. Çorba, salata gibi yiyeceklere sarmısak eklemek soğuk algınlığı riskini büyük ölçüde azaltıyor. Göz sağlığı içinse taze meyve ve sebze tüketmek gerekiyor. Philadelphia Üniversitesi’nden araştırmacılar gıdaların yaşlanmaya sanılandan daha büyük etkisi olduğunu söylüyor. (The Daily Mail)