Görsel sadelikle müzikal yetkinliğin çarpıcı uyumu

Görsel sadelikle müzikal yetkinliğin çarpıcı uyumu
Görsel sadelikle müzikal yetkinliğin çarpıcı uyumu
İzmir Devlet Operası, Verdi'nin başyapıtı 'Otello'yu esere yakışan bir yetkinlikle sahneye taşımış
Haber: Zeynep Aksoy / Arşivi

Aşk, kıskançlık, irade dışı tutku, ölümle yaşam arasındaki sonsuz çatışma ve iftirayla ihanetin yıkıcılığı. Verdi’nin Shakespeare’nin bu evrensel temaları Mağripli bir general, karısı, yaveri ve kaptanı arasındaki ‘tehlikeli ilişkiler’ üzerinden işlediği Otello oyunundan uyarladığı opera Verdi’nin geç dönem operalarının en önemlilerindedir. Müzikal olgunluğun zirvesindeyken bestelediği bu sondan bir önceki operasında Verdi klasik melodik zenginliği ve olağanüstü insan sesi için yazma yeteneğine orkestral ve armonik unsurlardaki yoğunlaşmasını da ekleyerek müzikal anlamda bütünlüklü bir başyapıt yaratmıştır.
Verdi’nin bu başyapıtını İzmir Devlet Opera ve Balesi esere yakışır bir yetkinlikle sahneye taşımış. Rejisör Aytaç Manizade sade bir yorumla ele almış Otello’yu. Kostümlerden (kostüm tasarımı Sevda Aksakoğlu) kendi döneminde (16. yüzyıl) geçtiği izlenimini verse de minimalist dekor tasarımı (Tayfun Çebi) bir zamansızlık hissi yaratıyor ve bu görsel sadelik Verdi’nin muhteşem müziğine ve bu muhteşem müziğin mükemmel yorumuna konsantre olmamıza imkan tanıyor. Tabii bu muhteşem müziğin mükemmel yorumuna da. İzmir Devlet Opera ve Balesi Türkiye ’nin en iyi opera orkestra ve korolarından birine sahip; bu Otello’da da kusursuz bir performansın altına imza atıyorlar. Keza solistler de: Benim izlediğim kastta Desdemona Birgül Su Ariç, Otello Lorenzo Mok Arranz, Iago Cengiz Sayın teknik, yorum ve oyunculuk açısından çok başarılı performanslar sergilediler.
İZDOB bütün prodüksiyonlarında titiz ve detaylı çalışmasıyla genel standardımızın üstünde, çok iyi işler çıkarıyor. Otello prodüksiyonunda da bu oldukça zor ve karmaşık eserin altından başarıyla kalkarak kalitesini ve ayrıcalığını bir kez daha kanıtlıyor.
Otello’nun bu sezonki son temsilleri 27 ve 28 Nisan’da İzmir Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi’nde.


    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    İzmir

    ,

    sanat

    ,

    yorum

    ,

    aşk

    ,

    Yaşam

    ,

    Opera

    ,

    klasik

    ,

    general

    ,

    Evrensel