Gücün asıl sahiplerine vizörden bakış

Gücün asıl sahiplerine vizörden bakış
Gücün asıl sahiplerine vizörden bakış

Tillim de sergide yer alan isimlerden.

Haber: TUBA PARLAK - tubaparlak@aol.com / Arşivi

İstanbul Modern, Fotoğraf Galerisi’nde 30 Ocak’tan beri günümüzün en önemli fotoğraf ödüllerinden olan Prix Pictet’nin bu seneki finalistlerini ağırlıyor. ‘Prix Pictet: Güç’ başlıklı sergi iktidar kavramını iki farklı eksende sorunsallaştırıyor. Bunlardan birincisi insanın doğayla girdiği iktidar mücadelesi, diğeri ise toplumsal iktidar çatışmaları.
76 ülkeden 600’den fazla fotoğrafçının aday gösterildiği Prix Prictet ödülüne, 10 ülkeden 12 sanatçı finalist olarak belirleniyor. Bu sanatçılar finalist listesine tek bir işleriyle değil ödül adaylığında teslim ettikleri tüm portfolyolarına bakılarak seçiliyorlar. Zaten sergide de finalist sanatçıların tüm işlerini görmek mümkün. Sergide yer alan sanatçılar Robert Adams, Daniel Beltrá, Mohamed Bourouissa, Philippe Chancel, Edmund Clark, Carl De Keyzer, Luc Delahaye, Rena Effendi, Jacqueline Hassink, An-My Lê, Joel Sternfeld
ve Guy Tillim.
Tüm seçki içindeki en etkileyici işler ise Azerbaycanlı Rena Effendi’nin Çernobil şehrinden çektiği kareler. Doğa ve kültür
ikili karşıtlığında her zaman üstün gelecek tarafın, biz aksi düşünceyle kendimizi pohpohlamaya sonsuza kadar devam etsek de doğa olduğunu belgeler nitelikteki fotoğraflar, nükleer facianın ardından ve insan faktörünün yüzde 99 elimine olmasıyla beraber bölgede doğanın nasıl yeniden varlık bulduğunu gözler önüne seriyor. Aynı zamanda kültürün var olmak için doğaya güdümlü yapısının aksine doğanın var olmak için kültüre hiç ihtiyacı olmadığını yani asıl iktidar sahibinin doğa olduğunu bir kez daha hatırlatıyor.