HAFTANIN TORTUSU

Bostancı Gösteri Merkezi önünden binlerce insan dev çadırın içine doğru ilerliyor. Sahne karanlık. Beyaz bir ışık var. Konser 20:30'da başlayacak. Bekleyiş sürüyor.

Hayal Tiyatrosu
Bostancı Gösteri Merkezi önünden binlerce insan dev çadırın içine doğru ilerliyor. Sahne karanlık. Beyaz bir ışık var. Konser 20:30'da başlayacak. Bekleyiş sürüyor. Ve saat 20:30. Beyaz ışık kayboldu. Tezahürat inanılmaz güzel. Sahne ışıkları gitarın yırtıcı sesi ile birlikte hayal tiyatrosunun kapılarının aralıyor.
Adeta yere çivilenmiş gibi, ilk üç şarkıyı, herhangi bir konuşma yapmadan ve gözlerimi sahneden ayırmadan dinliyorum. İçimdeki sesin "Evet, evet..," haykırışları, rahatlamamı sağlıyor. Kulaklarımın açıldığını hissediyorum. Basınç çok yüksek. Ses kalitesi süper.
Hayal Tiyatrosu çaldıkça, çadırdaki mutlu yüzler çoğalıyor. Çadırdaki insanların büyük çoğunluğu kompozisyonların bütün sözlerini, bölümlerini, cümlelerini, melodilerini, sololarının yerlerini, hatta bazen soloları ezbere biliyor. Ben bilmediğim için sürekli şok üstüne şok yaşıyorum. Virtüozların geniş nağmeleri buluştukça ve bu ses dizileri hızlandıkça, tek çözümün daha çok çalışmak olduğunu düşünüyorum. İnsan isterse, hayallerini gerçekleştirebilir. Sistemlerin disiplinlerinden, kendi sistemini oluşturabilir. Paylaşabilmeyi öğrenebilir. Yeter ki istesin, birleşsin ve inansın.
İlaç gibi konser
Aslında durum çok net. Komşun uzay istasyonunda görevliyse, sen de Dünya'ya farklı bir açıdan bakarsın. Belki de astronomi ile müzik arasındaki bağları zorlarsın. Gitarını daha derin akortlar, daha yavaş çalarsın. Tabii ki gelişmek için komşunun astronot olmasına gerek yok, ama fena da olmaz.
Konser boyunca, ki konser yaklaşık üç saat sürdü, hayret ettiğim bir nokta da hiçbir müzisyenin sahnede nota kullanmaması. Kompozisyonların yapılarını incelediğimizde, bunları notasız çalabilmek için, gerçekten çok özel yeteneklere sahip olmak gerekiyor. Dream Theater, konserin ortalarına doğru bir noktada tamamen doğaçlamaya geçti. O an önyargılar silindi ve sınırlar yıkıldı. Işık tasarımı gerçekten etkileyiciydi. Ekip çalışmasının güzelliğini sergileyen bu konseri unutmam imkansız. Kısacası, bu konser bana ilaç gibi geldi.
Hakan Kurşun



Mor ve Ötesi ve Foolish ve Kazanova
Geçenlerde magazin sayfalarında rock grubu Mor ve Ötesi'nin asri zamanların kült şarkısı Foolish Casanova'yı söyleyeceği haberi çıktı. İşin aslını solist Harun Tekin'e sorduk, "Magazin tarzı iyi niyet olsa gerek," dedi. Yani ismi geçsin diye tanımadığı bir gazeteci bu haberi ortaya atmış olabilir. E tabii bütün magazin basını Petek Dinçöz'e yer verirken biz de boş durmayalım.
Draahnn! Harun'a yapılan ahlaksız teklif hangi gazeteden geldi? Draahnn! 'Yakışıklı rockçı' neden sessiz kalmayı tercih etti? Draahnn! Petek'le Harun arasındaki gizli anlaşmayı basına kim sızdırdı? Bakın 'genç rockçı' bu konuda neler diyor?
Harun: Aslı astarı yok böyle bir şeyin.
Tamam da nasıl çıktı bu haber?
Valla ben bunda kötü bir niyet görmüyorum. Sonuç olarak asparagas ama bize kötülük etmek için olduğunu sanmam.
Kimin yazdığını öğrendiniz mi?
Magazin şefini aradık sormak için ama yurt dışındaymış, bulamadık. Akşam da bir gazeteden arayıp 'Petek Dinçöz'ün arkasında çalar mısınız? Biz ayarlayalım,' dediler.
Olay büyüyecekti yani. Hayranlarınız ne diyor?
Tepki e-mail'leri geldi. 'Baba karizmayı çizdirmişsiniz,' diyorlar , 'oldu mu şimdi,' filan... Neyse yani sonuç olarak yok böyle bir şey.
Peki geçmiş olsun.