Hayatı televizyon yarışması oldu

Farklı sektörlerden 13 yarışmacı 100'er dolarla dilini ve kültürünü hiç bilmedikleri bir ülkenin havaalanına bırakılacak. En çok parayı kazanan yarışmanın birincisi olacak. Yarışma ilhamını İzzet Pinto'nun yaşamından almış



ANKARA - Son dönemde popüler olan televizyon yarışma programlarına, gerçek bir hayat öyküsünden uyarlanan "Büyük Mücadele-The Biggest Challenge" de eklendi. Farklı sektörlerden 13 yarışmacının yanlarında bin dolarla dili ve kültürünü hiç bilmediği bir ülkenin havaalanına bırakılacağı yarışmada, katılımcılardan belirli bir sürede işe girip bu parayı maksimum düzeye çıkarmaları istenecek.
İlk defa bir hayat hikayesi televizyon yarışmasına konu oldu. Merkezi İngiltere’de bulunan Global Agency, 19 yaşında gittiği Tayland’da işportacılık yaparak başladığı iş yaşamında zincir mağazalar patronluğa yükselen kendi CEO’ları İzzet Pinto’nun hayatından yola çıkarak televizyon yarışması formatı geliştirdi.
"Büyük Mücadele-The Biggest Challenge" adlı yarışmada, farklı sektörlerden 13 yarışmacı hiç bilmedikleri bir ülkenin havaalanına, yeni bir hayat kurmaları için yanlarında bin dolarla bırakılacak. Kalacakları yeri, yiyecekleri yemekleri kendileri temin etmek zorunda olan yarışmacılardan, en kısa sürede iş bulmaları da istenecek.
Amaçları sahip oldukları parayı maksimum düzeyde artırmak olan yarışmacıların, dil ve kültür farklılığı olan bir ülkedeki yaşam mücadelesi ve maceraları da ekrana yansıtılacak. Yarışmada, her hafta eleme gecesinde en az parası kalan yarışmacı elenecek ve 13. haftayı tamamlayan yarışmacı ise ödül olan 250 bin doların sahibi olacak.


-ARAPLAR "BÜYÜK MÜCADELE"DE-

Konuyla ilgili AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Global Agency CEO’su Pinto, programa ilk talebin Orta Doğu’dan geldiğini söyledi. Pinto, programın önümüzdeki sezon yayına sokulmasının hedeflendiğini bildirdi.
Yaşadığı hayat tecrübesini farklı kişilerde izleyecek olmaktan büyük heyecan duyduğunu belirten Pinto, "En büyük hayalim, bizden, yani Türkiye’den doğan patentli her türlü fikir ve icatı dünyaya açarak, aslında Türklerin bu konuda ne denli başarılı olduklarını göstermek" diye konuştu.
Pinto, yarışmaya ilham veren kendi hayat hikayesini de anlattı.
19 yaşında üniversiteyi kazanmasına rağmen tercihini iş hayatından yana kullandığını ve pek çok firmanın Uzakdoğu’dan ithalat yaparak büyüdüğünü fark ederek Bangkok’a yerleşmeye karar verdiğini belirten Pinto, "Yaşam koşulları daha ucuz ve kolaydı ama gittikten kısa süre sonra param bitti. Ailemden destek almak istemedim ve işportacılığa başladım. Ayakkabı ve çanta satarak günde ancak 5-10 dolar kazanabiliyordum" dedi.
Daha sonra toptan pazarlarında çalışmaya başladığını ve aldığı risklerde başarılı olarak bayi sayısını artırdığını anlatan Pinto, Türkiye’ye gelip giderken aklına gelen yeni fikirle, sezon sonu abiye kıyafetleri bavul ticaretiyle Tayland’a götürmeye karar verdiğini dile getirdi.
Pinto, "Aradan iki yıl geçmişti ve 21 yaşında ilk mağazamı açtım. Kısa sürede Tayland’da popüler marka haline geldik. Hatta müşterilerimiz arasında Tayland kraliçesinin yeğeni vardı ve Tayland’ın en hızlı büyüyen markası unvanını aldık. Amacım para kazanmaktan ziyade başarmaktı" ifadesini kullandı.


-"GELİNİM OLUR MUSUN?"LA ZİRVEYE ÇIKTI-

Ancak bir süre sonra Türkiye’ye dönme kararı aldığını ve bu kez de kitap tanıtımı işine girdiğini anlatan Pinto, önce teyzesi Stella Travez’in yazdığı kitabı birçok ülkeye sattığını, ardından da bazı yazarların kitaplarını çeşitli dillere çevirttirdiğini bildirdi.
Daha sonra Türkiye’de çok yankı uyandıran "Gelinim olur musun?" yarışmasıyla adını daha çok duyuran Pinto, "1001 gece" gibi başarılı Türk dizilerini yurt dışına da açtıklarını bildirdi. (aa)