Her gece farklı isimle, aynı diziyi izliyoruz!

Her gece farklı isimle, aynı diziyi izliyoruz!
Her gece farklı isimle, aynı diziyi izliyoruz!
Yaz ekranı takibi kolay, hafif dizilerle dolup taşıyor. Zaten kimsenin de ağır intikam, ağdalı aşk öykülerini izleyecek hali yok. İyi hoş ama bu dizilerde bir tuhaflık yok mu? Zira isimleri farklı ama bu romantik komedi türündeki yaz dizilerinin hepsi birbirinin tıpatıp aynı... Dahası hemen hepsinde erkekler zengin, akıllı ve yakışıklı; kadınlar ise sarsak, beceriksiz, gariban... Ekranella'dan Defne Akman, karakterlerden mekânlara, senaryodan görselliğe tek bir dizinin farklı bölümüymüş gibi duran yaz dizilerini sekiz maddede topladı...

GENÇ , ZAYIF, iDDiASIZ, VASAT ÖZELLİKLERE SAHİP ESAS KIZLAR
Yaz dizilerinde esas kızlar çoklukla, oğlanlara kıyasla uyduruk kaydırık işler yaparken portre ediliyor. Kızlar vakitlerinin çoğunu görünüşleri, evleri ve çevrelerindeki insanlar için harcıyor. Bir tür biblo gibi düşünün, kendine ayrılmış alanda, güzel ve sevimli görünerek, sorunları esas çocuğun çözmesini bekliyorlar. 'Kiralık Aşk’ta Defne (Elçin Sangu) önce garsonluk yapıyordu, daha sonra Ömer’in asistanı oldu. Bir asistanın sahip olması gereken temel özelliklerden hiçbiri ne yazık ki Defne’de yok... Organizasyon yeteneği, bilgiyi yönetebilme, sunum teknikleri ve stres altında çalışabilme gibi becerilere sahip olmasa da Defne bunca sarsaklık ve laçkalığa karşın, işiyle uzaktan yakından ilgisi olmayan domestik faaliyetleri yerine getirdiği için hem işini sürdürüyor, hem de esas oğlanın sevgisini kazanıyor. 
'İlişki Durumu Karışık’ın Ayşegül'ü.

'Çilek Kokusu’nda ise Aslı (Demet Özdemir) önce pastanede çalışıyordu, ardından Burak’ın ailesinin sahibi olduğu otelde garson oldu. Sakar ve dikkatsiz olduğu, kolay sinirlenebildiği için işini de iyi yaptığı söylenemez. 'İlişki Durumu Karışık’ta ise Ayşegül (Seren Şirince) yazar olmaya hayalleri kuran ama başvurduğu tüm yayınevleri ve yapım şirketleri tarafından reddedilen bir karakter örneğin....

'İlişki Durumu Karışık’ta Can, kadınlar tarafından çok talep gören bir delikanlı.

AKTİF, MACERACI, GÜÇLÜ VE KÜSTAH DELİKANLILAR
Erkekler kendinden emin, rekabetin içinde, yüksek pozisyonlarda ve ciddi işler peşinde. Bu karakterlerin bir kısmı ailelerinin işini devraldığı için veliaht olarak nitelendirildikleri de oluyor.  Bağımsız, girişimci, korkusuz, gerektiğinde şiddete başvurmaktan çekinmeyen prenslerin ise en temel işi herkes adına karar vermek. Her dediklerinin yerine getirilmesine çok alışkınlar. 'Çilek Kokusu’nda Burak (Yusuf Çim) sorumsuz, gününü gün eden, kadınlara değer vermeyen istediği her şeyi kolayca elde eden, arsız ve şımarık bir karakter. İşleri devralmasını isteyen ailesinin zoruyla otelin yönetiminden sorumlu olur.
Çilek Kokusu’nda Volkan’ın dert dinlemek, rehberlik yapmak gibi görevleri de var.

'İlişki Durumu Karışık’ta Can (Berk Oktay), kadınların ilgisinden yılmış başarılı bir aktör, 'Kiralık Aşk’ta Ömer (Barış Arduç) bir ayakkabı firmasının sahibi.  Ana erkek karakterler kibirli, sağa sola emirler yağdıran ve çoğunlukla doğuştan dünyaya şanslı olarak gelmiş, ailelerinin birikimlerini arkalarına alarak hareket eden tipler.

ZENGİN DELİKANLININ YANCISI
Esas çocuğun en yakın arkadaşı, onun kadar yakışıklı olmasa da kendine has bir albenisi var.  Ana erkek karakter kadar başarılı ve zengin olmadığı için bu arkadaşın daha anlayışlı, cana yakın olmak gibi özellikleri var. Ve elbette o da esas kıza yanık! Zaten dizinin olaylarından biri de esas kızın, esas oğlan ve yancısı arasında gidip gelmesi ve hangisini seçeceği konusunda kararsız kalması. 'Çilek Kokusu’ndaki Volkan'ın (Mert Ekin Daymaz) görevi çoğu zaman, arkadaşı Burak’ın arkasını toplamak, kalbini kırdığı kızların gönlünü almak mesela.
'Kiralık Aşk’ta Defne, patronunu pazı dolmasıyla besliyor.

ESAS OĞLANLAR, ESAS KIZLARA SON DERECE KÖTÜ DAVRANIYOR
Esas kızlar çoğunlukla asistan, hizmetçi gibi görevleri üstleniyor ve bu küstah oğlanların tüm aşağılamalarına göğüs gererek onların sevgisini kazanmaya çalışıyor. 'Kiralık Aşk’ta Ömer’in asistanı olan Defne’nin görevi yalnızca mesai saatleri ile sınırlı değil, patronunun evine gidip sabah uyandırmak, kahvaltısını hazırlamak gibi işleri de var. 'İlişki Durumu Karışık’ta ise Ayşegül, aslında evde yatılı olarak çalışan bir yardımcı. Yalnızca en ağır ev işlerini yapmakla kalmıyor, sürekli işvereni Can tarafından hor görülüyor. 

Iraz Nene’nin 'olayı', haddini aşan yorumlar yapmak ve milletin hayatına yön vermek.

MÜRÜVVET GÖRMEK İSTEYEN AİLE BÜYÜKLERİ
Aile büyükleri gençlere ancak evlenmesi koşuluyla mirastan pay bırakıyor. 'Kalbim Ege’de Kaldı’da Iraz Nene (Celile Toyon), damatları para yüzünden birbirine düşman olunca, bu iki ailenin çocukları Zeliş (Oya Unustası) ile Mustafa’yı (Alper Saldıran)  evlendirerek düşmanlığa son vermenin yanı sıra tüm malvarlığını onlara bırakmaya karar veriyor. Formalite evliliği yapan Zeliş ve Mustafa ilk başta boşanmaya çalışsa da zaman içinde birbirlerini ısınmaya başlıyor örneğin. 'Kiralık Aşk’ta ise, Ömer’in temel para kaynağı dedesidir. Hulusi Dede (Ferdi Merter), mirastan Ömer’in amcası Necmi (Levent Ülgen) ve karısı Neriman’a (Nergis Kumbasar) pay vermek için Ömer’in evlenmesini şart koşar. Neriman, yeğenine eş aramak için seferber olur. Defne’nin uygun bir gelin adayı olduğunu düşünerek Ömer’le birlikte olması karşılığında para ödemeyi teklif ederek onunla bir anlaşma yapar.

Havuzsuz dizi, dizi değildir sevgili seyirciler. Ben bu yaz bunu öğrendim.

HAVUZ
Yaz dizilerinde havuz çok önemli bir konu. 'Kiralık Aşk’ta Defne ve Ömer, havuz kenarında şezlonglara uzanıp yıldızlara bakarak romantik konuşmalar yapıyor, elbette kıyafetlerle o havuzun içine düşülüyor ve işte bir takım yakınlaşmalar oluyor. 'Çilek Kokusu’nda ise, Burak’ın ailesinin sahibi olduğu otelin bir havuzu var elbette, Aslı burada garson olarak çalışıp Burak’a servis yaparken, Burak keyfini yapıyor, Aslı’ya emirler yağdırıyor. Havuz, görselliğin yanı sıra biraz da içine kıyafetlere düşülüp heyecanlar olsun diye var.

Bu yaz ekranlar, yakışıklı çocukları gösterek yüzümüzü güldürdü.

KARŞIMIZDA ÇIPLAK ERKEKLER
Bu yaz ekranda bol bol çıplak vücut gördük. Çeşitlilik boldu: Banyodan çıkan var, havuzda var, denizde, yatakta, kasları gelişmişinden çelimsizine erkek bedeninin her türlüsü gördük. Seyircinin çoğunun kadın ve genç kızlardan oluştuğunu düşünürsek yapımcıların bu konuya önem vermesi şaşırtıcı değil.

Onlar ermiş muradına, biz çıkalım kerevetine.

SINDERELLA BÖYLE YAPIYORSA DOĞRUDUR 
Eğer hayallerimize inanırsak ve peşinden gidersek, rüyalarımızın gerçek olacağına dair kuvvetli bir inanç var. Esas kız, yalnız estetik bir değişim değil, kültürel ve ruhsal bir değişim de geçiriyor. Hayatta her şeyin o denli iyi gitmeyebileceği, işlerin kişinin kontrolü dışında gelişebileceği anlatılıyor. Burnu sürtülerek, zor zamanlardan geçen hanım kızlar kendini topladığında -ya da arzu edilen kıvama geldiklerinde demek daha doğru belki- esas çocukla yolları birleşiyor. Yani kızlar, vasat da olsa, sıkıcı da olsa, etrafla iyi geçinip hedeften şaşmadan ilerler ve görevlerini sabırla yerine getirirse, sonunda ödüllendirilebilir! 

KAYNAK: http://www.ekranella.com