Herkes gittikten sonra

Haber: MÜGE BÜYÜKTALAŞ / Arşivi

Herkes gittikten sonra, neresi olduğu fark etmez; Brighton’da da olabilirsin, Mersin’de Susanoğlu Plajı’nda da, Zürih’te de... Boş plajlarda sezon sonrası benzer bir yalnızlık, tanıdık aşınmışlıklar ve bazı “göçebe” nesnelerle kalakalırsın...  Uygur Yılmaz, ArtSümer’de gerçekleştirdiği “Tekrar Eden Yanlış Anlamalar” sergisinde hayata işlemiş muhteris yanlış anlamaları sorguluyor. Denizle gökyüzünün birleştiği çizgiye yerleştirdiği kırmızı bir kapakla, her gün önümüzde duran ufuk çizgisinin de bir yanlış anlama olabileceğini akla getiriyor. Hayat belki de küçük göz yanılmalarından da fazlası, belki de bütünüyle tekrar eden bir yanlış anlama olabilir mi?
Dumas’nın ‘Ölüm Hastalığı’ kitabındaki ifadeyle “Hiçbir şeyi sizin bildiğiniz gibi bilmek istemem” diyen sanatçı, bu tavrını kitabın sayfasından çekilmiş bir fotoğrafla pekiştiriyor. Siyah oda içerisine yerleştirilmiş fotoğraflar gece yapay bir ışıkta el feneri tutularak çekilmiş. Terk edilmiş plajlarda gidenlerden kalanlar; betonların arasında sıkışmış çekirdek kabukları, ezilmiş izmaritler, eskiyen hasır şemsiyeler ve paslanan demirler var. Fotoğraflarda gördüklerimiz kadar görmediklerimiz de önem arz ediyor. Sanatçı kendi ifadesiyle “göçebe” ve “yenik” objeler kullanarak ufuk çizgisini sıfırlarken, 20 katlı yazlık siteleri, devasa süper marketleri ve otobanları arkasında bırakıyor. Fotoğrafların arasındaki hikâyeye kendimizi bırakmışken bir sinek teline takılıyoruz. Doğayla olan sınırlarımızın geçerliliğini sorgulamak gerekiyor belki, fark etmesek de çoğu zaman tıpkı bir sinek gibi tehdit teşkil ettiğimiz her şey tarafından dışarıda bırakılıyoruz.


    ETİKETLER:

    Mersin

    ,

    hayat

    ,

    Gece

    ,

    Kırmızı

    ,

    sezon

    ,

    zaman