İddiasızca doğru ve keyifli

İddiasızca doğru ve keyifli
İddiasızca doğru ve keyifli
Haber: ZEYNEP AKSOY / Arşivi

Eski bir ev. Koltukların, sehpaların üzerleri beyaz örtülerle örtülmüş. Sanki içinde yaşanmıyor. Ama burada çok uzun süredir “yaşayan”, evin sahibi bir çift var. Birbirleriyle sürekli tatlı tatlı didişen, bir adamla kadın . Genç bir çift evi kiralar. Kadın hamile ve mutsuz, adam biraz duyarsız ve şaşkın. Seyirci, evin sahipleriyle birlikte onların kurmaya çalıştığı yaşamın yavaş yavaş teğellerinden sökülmesine tanık oluruz.
Murat Mahmutyazıcıoğlu’nun ‘Şekersiz’i, başrollerdeki uzun evli çifti gibi kendi halinde bir metin. Büyük laflar etmeden ilişkileri, kuşak farkını, değişim ve dönüşümü, aynı kalmayı lezzetli bir mizahla inceliyor ve işliyor. Asmalımescit’in değişimine tanık olan ‘gidemeyen’ çiftle günümüz şehirli insan meseleleriyle boğuşan ‘yeni gelen’ çift arasındaki kontrastlar ve karşılaşmalarıyla ilgili zor teknik detaylar çok güzel işlenmiş. Metin su gibi akıp gidiyor ve diyalogların ivmesi çok başarılı, bütün espriler yerinde ve gerçekten komik. Tabii bu keyifli metnin hakkının verilmesinde Aslıhan Erguvan, Görkem Kasal, Başak Kıvılcım Ertanoğlu ve Murat Mahmutyazıcıoğlu’nun sağlam, sade, detaya odaklı oyunculuklarının da çok büyük payı var. Bu sezon gördüğüm, dekor ve kostümü (Ece Öz), ışığı (Utku Kara) ve müziğiyle (Ozan Tekin), oyunculukları, rejisi ve metniyle, kısaca her şeyiyle içime sinen, her şeyiyle iddiasızca doğru ve keyifli nadir oyunlardan Yan Etki’nin ‘Şekersiz’i. Çağdaş yerli tiyatronun illa ‘suya sabuna dokunmadan’, daha da önemlisi ‘mış gibi’ yapmadan da çok iyi olabileceğinin güzel bir örneği. Tiyatrodan keyif almayı unutanlar özellikle izlesin.


    ETİKETLER:

    Beyaz

    ,

    hamile

    ,

    Kadın

    ,

    Komik

    ,

    Asmalımescit

    ,

    sezon

    ,

    genç