İkoncan olmanın yolları

Moda dünyasında söz sahibi olmanın yolu sanal âlemden geçiyor. Blog yazarları, süperstara dönüştü
Haber: ASLI BARIŞ - asli.baris@radikal.com.tr / Arşivi

Bir grup moda editörü arkadaşımla oturmuş laflarken, yaptığım bir çalışmayı paylaşmak istedim.’E-mailimi, link mi atsam’ ikilemindeydim ki, gruptan biri “Bloguna koy, bakarım” dedi. Umursamaz bir tavırla “Blogum yok” dedim; şaşkınlığa bulanmış bir sessizlik hakim oldu masada, ardından faltaşı gibi açılmış gözlerle bakıp sordular “Nasıl yani?” Ödevini yapmamış öğrenci gibi “Çok yoğunum, zaman ayıramadım” bahanelerini kırık dökük bir ses tonuyla sıralamaya çalışsam da, iş işten geçmişti. Güvenilirliğim sıfırlanmış, karizmam ‘reset’ olmuştu. Bir blogum bile yoktu. Ne bilirdim ki ben?
Son dönemin en geçerli mesleği ‘Blog yazarlığının’ Türk modasındaki kredi notu, her geçen gün artıyor. Vogue Nippon’un başındaki isim Anna Dello Russo’nun dört yıl önce Milano Moda Haftası’nda, elit kesimi arka sıraya yollayıp, Bryan Boy ve Tommy Ton gibi genç blog yazarlarını öne yerleştirmesiyle yaşanan dijital devrim, Türkiye ’ye de ulaştı. 

En çalışkan Berdan
İkoncan takımının güzide üyesi Deniz Berdan, ‘garip giysilerle ortada gezen sosyetik güzel’ imajını ‘DB Junk’ adlı bloguyla yıkmayı başardı. Berdan blogunda kızı ‘Beg’ ve onun yokluğunda fotoğraf desteği aldığı eşi ‘Haluku’ ile (ikoncan, Begüm ve Haluk isimlerini böyle yorumluyor) moda akımlarını aktarmakla yetinmiyor. ‘2D’ diye adlandırdığı iki boyutlu, kağıt bebek kostümlerini andıran tasarımları, ‘DB Junk’ markasıyla bu ay Beymen Blender’larda satışta olacak. Benzer popülerlikteki başka bir isim Buse Terim; Ayşe Özyılmazel’in köşesinin konuklarından Terim’in moda yorumlarını takip edenlerin sayısı bir hayli fazla. Blogger’ın takipçileri, H&M açılışında rastladıklanı Terim’i kabin sırasında yakalayıp, ağzından dökülen her tavsiyeyi can kulağıyla dinleyip, seçimlerini revize etti. ‘Kanka nerdeyim ben?’ blogunun yaratıcısı Can Direkli, Fortfolio’yu hazırlayan Şafak Ünal, ‘Limango 2010 En İyi Blog Ödülü’nün sahibi ‘alışveriş cini’, ‘Panoya takılanlar’ adlı sayfasında moda tercihlerini anlatan Gizem Kazancıgil moda ve lifestyle alanlarında iddialılar. Styleboom adlı sitede sadece moda trendlerini incelemiyor, çeşitli indirimlerde kazanabiliyorsunuz.
Blog sayfasını yaratmak, yarım saat gibi kısa sürede gerçekleşse de, içini doldurmanın aynı kolaylıkta olduğunu düşünmeyin.
İş internetten iki, üç fotoğraf bulup, altına yorum yazmakla bitmiyor. Tasarım gündemini takip ederek, ‘amatör’ moda çekimleri yapmak hatta koleksiyon hazırlamaya soyunmak, seçkin bir blogger olmak için şart. İçindeki ikoncanı uyandırmak isteyenler, “Nereden başlayacağız? diye stres yaşamanıza gerek yok. Stil ikonluğuna uzanan yolu sizin için grafiklerle özetliyorum.


    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    yorum

    ,

    blog