'İmdat simidi'ne ihtiyacı yok!

'İmdat simidi'ne ihtiyacı yok!
'İmdat simidi'ne ihtiyacı yok!
Ata Demirer, ilk iki filmde inşa ettiği binayı yerle bir edecek hamlelerden kaçınıyor 'Eyyvah Eyvah 3'te, formülden sapmadan yoluna devam ediyor.
Haber: MURAT ÖZER - cinemozer@gmail.com / Arşivi

Arka arkaya gösterime giren serinin ilk iki filminden sonra verilen üç yıllık aranın ardından karşımıza gelen ‘Eyyvah Eyvah 3’, Ata Demirer’in yakaladığı ‘verimli damar’ üzerinde bir kez daha yürünmesine vesile oluyor, ki sinemamızın komediyle bağının iyice ‘zayıfladığı’ (gişe olarak değil tabii) bu günlerde kaçınılmaz biçimde ışıldıyor bu damar.
Klarnet üstadı Hüseyin Badem’le, çok sevdiği ‘başının belası’ şarkıcı Firuzan’ın serüvenlerindeki üçüncü durak, onları ikinci hikâyedeki gibi bir ‘kaçırma’ olayıyla sınıyor, Hüseyin’in bebeğinin başrolde olduğu. ‘Kaçırılan çocuk ’ motivasyonunun her zamanki gücünden yararlanan hikâye, seyirciye de fazla düşünmeden tarafını seçme fırsatı tanıyor. Bu durum, az çok Arzu Film hikâyelerinin kolayca sahiplenilen motivasyonlarını hatırlatıyor. O filmlerdeki gibi, burada da seyircinin hep birlikte koşacağı bir kulvar yaratılmış oluyor böylece.
Komedinin ‘durum’ halini iyi kavramış görünen Ata Demirer, yarattığı karakterlerin devamlılığını da es geçmeyen senaryosuyla umut veriyor. Formülden sapmadan, karakterleri ters köşeye yatırmadan, seyircinin kafasını karıştırmadan akıttığı metnin bir ‘mucize’ olmadığını biliyor ama ulaştığı noktanın ‘doğru’ olduğunun da farkında. Eğip bükerek oynamak istemiyor ana çizgiyle, ‘altın yumurtlayan tavuk’u riske atmıyor. Denemek, bu aşamada yapılacak en son şey ve filmin hiçbir anında bu yola başvurmuyor Ata Demirer.
Son derece basit de olsa bir hikâye anlatma çabası, serinin önceki filmlerinde olduğu gibi ‘Eyyvah Eyvah 3’te de yaklaşmayı imkânlı kılıyor bizim için. Evet, zaman zaman parçalanıyor bu hikâye, dağılma işaretleri gösteriyor, ama toparlanıp ‘basitçe’ yoluna devam etmeyi başarıyor her dafasında. İlk iki filmde oturmuş olan karakterler de bildiğimiz/benimsediğimiz tepkileri vererek ‘kayıp anlar’ı azaltma işlevi görüyorlar. Yol haritasına ayılıp bayılmasak da tutarlı bir çizgiye sahip olma lüksünü heba etmiyor film.
Belden aşağılara uzanmaktan özenle kaçınan Ata Demirer, çoğunlukla ‘imdat simidi’ niyetine tutunulan bu unsurdan bağımsız olarak da başarıya ulaşılabileceğini kanıtlıyor bize. ‘Eyyvah Eyvah’ serisi için ‘muazzam’ falan demiyoruz ama ‘insana temas eden’ rotasıyla farklılaştığı da bir gerçek. Üçüncü filmin açılış rakamlarıysa seyircinin bu tarza ‘bağlılığı’nı kaybetmediğini, sahiplenmekten vazgeçmeyeceğini gösteriyor.


EYYVAH EYVAH 3 (2 Yıldız)Yönetmen: Hakan Algül
Oyuncular: Ata Demirer, Demet Akbağ, Özge Borak, Serra Yılmaz, Tarık Ünlüoğlu, Salih Kalyon, Cengiz Bozkurt
Süre: 109 dk.

VİZYONU DEVAM EDEN YERLİLERÇılgın Dersane 3 (1 yıldız)
Kadın İşi Banka Soygunu (2 yıldız)
FerahFeza (2 yıldız)
Yunus Emre: Aşkın Sesi (1 yıldız)
Sağ Salim 2: Sil Baştan (1 yıldız)
Patron Mutlu Son İstiyor (2 yıldız)
Halam Geldi (2 yıldız)
Senin Hikayen (2 yıldız)
Erkekler (1 yıldız)
Bu İşte Bir Yalnızlık Var (2 yıldız)
Düğün Dernek (1 yıldız)
RGG: Ayas (2 yıldız)
Hükümet Kadın 2 (1 yıldız)
Sen Aydınlatırsın Geceyi (3 yıldız)