İngiliz gazetelerinden promosyon atağı

LONDRA - İngiliz gazeteleri, ekonomik krizin etkilediği tirajlarını artırmak için değişik promosyon yöntemlerine başvurmaya başladı. Britanya’daki günlük gazeteler, kahveden çikolataya, şemsiyeden DVD’ye, sırt çantası, oyuncak ve suya kadar birçok ürünü, gazeteyle beraber okuyucularına hediye ediyor. Londra’da kısa süre önce parayla satılan ‘London Evening Standard’ gibi bazı gazetelerse bedava dağıtılıyor.
ABC araştırma kurumuna göre, Eylül 2009’da günlük gazetelerin çoğunun satışları bir önceki yıla göre düştü. Eylül 2009’da günlük tirajı 408 bin olan ve yaklaşık 2 sterline (yaklaşık 5 TL) satılan ‘Financial Times’ gazetesinin tirajı, bir önceki eylüle göre yüzde 4.9 düştü. 1 milyon 300 bin tirajlı ‘The Daily Mirror’ gazetesinin tirajı yüzde 9, günlük tirajı 315 bin olan ‘The Guardian’ ve 570 bin olan ‘The Times’ın tirajıysa yüzde 10 azaldı. Ağırlıklı olarak verdiği magazin haberleriyle bilinen, günlük tirajı 3 milyondan fazla olan ve 20 pense satılan (yaklaşık 50 kuruş) ‘The Sun’ gazetesinin tirajında da yüzde 3 oranında bir azalma oldu. (aa)