Isınmak için bir de bunları deneyin

Isınmak için bir de bunları deneyin
Isınmak için bir de bunları deneyin
Kasım ayının son günleriyle birlikte kış mevsimi kendini hissettirmeye başladı. Bu soğuk günlerde üşümemek için aldığımız önlemler malum. Ama kendinizi sıcak tutmak için yapabileceklerinizin fazlası var. İşte İngiliz uzmanlardan, muhtemelen pek aklınıza gelmeyecek ısınma önerileri...

YÜN BEREDEN MEDET UMMAYIN
Biliyoruz annenizin ördüğü yün berelere alışıksınız ancak uzmanlar hava geçiren yün bereler yerine kulaklarınızı kapatacak polar şapkalar takmayı tavsiye ediyor.
EVİ HAMAMA ÇEVİRMEYİN
Dışarısı soğukken evimize girdiğimiz anda karşılaştığımız sıcak havaya vücut kolay adapte olamıyor. Bu ani ısı geçişi kılcal damarların çatlamasına sebep olabiliyor ve kalp krizi riskini arttırıyor. Uzmanlar dışarı çıkarken ev sıcaklığını 18 ile 20 derece arasına ayarlamak gerektiğini söylüyorlar.



YORGANALTI SPORU

Sabah uyandığınızda yataktan kalkmadan ufak egzersizlerle vücut ısınızı arttırın. Böylece yorganın altından çıktığınızda hissettiğiniz üşüme azalacak.



PROTEİNİ İHMAL ETMEYİN

Kış aylarında yağ ve karbonidrat ağırlıklı besinler yerine protein içeren besinler tüketmek vücut ısısını arttırmaya birebir. Sabahları içilen soya sütü günü sıcak geçirmek için iyi bir başlangıç
ELLER DIŞARI!
Soğuk havalarda ellerimizi sıcak tutabilmek için cebimize sokarız ancak uzmanlar kolları serbest bırakarak yürümeyi öneriyor. Kolları sallayarak yürümek enerji kaybettirerek vücut ısısını arttırıyor. 



CİLDİNİZİ NEMLENDİRİN

Kışın ellerdeki çatlaklardan ve egzamadan korunmak için cildinize sık sık nemlendirici sürün.
KAFEİNSİZ İÇECEKLERE YÖNELİN
Soğuk kış günlerinde içtiğiniz sıcak bir çay ya da kahve size içinizi ısıtıyor gibi gelse de bilimsel olarak durum tam tersi. Kafeinli içeceklerin vücut ısısını düşürdüğünü söyleyen uzmanlar siyah çay ya da kahve yerine vücut ısısını yükselten zencefil çayını tavsiye ediyor.



SICACIK AYAKLAR İÇİN

Kış aylarında en zoru ayakları ısıtmaktır. Ayak ısınızı vücut ısınıza uydurabilmek için ev terliklerinizi ya da ayakkabılarınızı kaloriferin üzerinde ısıtıp öyle giymekte fayda var
BURNUNUZDAN NEFES ALIN
Uzmanlar kış aylarında burundan nefes almanın ağızdan nefes almaya göre daha yararlı olduğu düşüncesinde. Ağızdan alınan soğuk hava yeterince ısınmadan akciğerlere kadar ulaşırken burun havayı ısıtmak için yeterli mekanizmaya sahip.
SAVAŞÇI MİSALİ
Eski çağlardaki savaşçılar ya da gerillalar gibi kıyafetinizin içerisinde belinize sardığınız bir kuşak vücudunuzu sıcak tutmaya yardımcı olur.
SALLANAN SANDALYE İYİDİR!
Sallanan sandalye sadece beyni değil vücududa rahatlatmaya yardımcı oluyor. Sallanarak enerji harcayan vücut bu sayede ısı üreterek üşümüyor.