'Isparta kazasında Atlasjet kusurlu değil'

57 kişinin hayatını kaybettiği kazayla ilgili savcılık soruşturması tamam: Kira anlaşmalarına göre uçağın bakım ve uçuş ekibinden Atlasjet sorumlu değil

ISPARTA - Keçiborlu Cumhuriyet Başsavcısı Alper Tuncer, Isparta’nın Keçiborlu ilçesi yakınlarında düşen Atlasjet’e ait uçakla ilgili soruşturma sonucunda, Atlasjet’in kusurunun bulunmadığı soncuna vardı.
2007 yılında, İstanbul’dan havalanan Atlasjet’in World Focus’tan kiraladığı uçak, Keçiborlu yakınlarında düşmüş ve uçakta bulunan mürettebat dahil 57 kişi yaşamını yitirmişti. 1994 model MD 83 modeli uçağın sahibi World Focus’un ‘bakım sabıkalısı’ olduğu ortaya çıkmıştı. ABD’li bir hukuk firmasının yetkilisi de uçağı yapan McDonalds Douglas ile daha sonra bu firmayı satın alan Boeing firması aleyhine, ölenlerin yakınları adına tazminat davası açmak için Isparta’ya gelmiş ve kazayla ilgili pekçok soru işareti bulunduğunu söylemişti. Yetkili, kaza için,  “Uçaktaki cihazlar ile ilgili bir sorundan kaynaklandığını düşünüyoruz” demişti.
Uçak kazasıyla ilgili Keçiborlu Cumhuriyet Başsavcısı Alper Tuncer tarafından yapılan soruşturma dün tamamlandı. Soruşturma inceleme raporunda, pilotlar Serhat Özdemir ve Mehmet Tahir Aksoy’un yayınlanmış alçalma planlarındaki usulleri doğru uygulamamaları, hava aracının bulunduğu coğrafi konumu ve arazi yapısını doğru değerlendirememeleri, karşılıklı çapraz kontrolü sağlamakta ve alet işarlarını değerlendirmede yetersiz kalmaları, karar verme ve tepki göstermede gecikmeleri sonucunda kazanın oluşumunda kusurlu oldukları belirtildi.
Raporda, kaza sonrasında hayatını kaybeden kişilerin yakınlarının uçağın kasten düşürüldüğü iddiasıyla Dünyaya Bakış Hava Taşımacılığı A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Zeynel Gündoğ hakkında da şikâyette bulunuldukları hatırlatıltı. Bu konuda bir delilin de bulunmadığı kaydedildi. Raporda, Dünyaya Bakış Hava Taşımacılığı AŞ ile Atlasjet arasında imzalanan 29 Kasım 2007 tarihli uçak sub-charter kira anlaşmasının bakım başlıklı bölümünde ‘Uçakların bakım sorumluluğunun World Focus’a ait olacaktır’ ibaresinin bulunduğu belirtildi. Raporda, Atlasjet’in uçağın bakım ve onarımında sorumluluğunun bulunmadığı kaydedildi. Ayrıca, her iki şirket arasında imzalanan anlaşmanın ‘Ekip’ başlıklı bölümünede ‘World Focus bu anlaşma kapsamında yapılacak uçuşlar için uçuş ekibi tahsis edecektir’ ibaresinin bulunduğu, pilotların eğitiminden de World Focus’un sorumlu olduğu belirtildi. (Radikal, dha, aa)