İstanbullunun 'lifestyle' arkadaşı!

İstanbullunun 'lifestyle' arkadaşı!
İstanbullunun 'lifestyle' arkadaşı!
Tasarım mağazasından restorana, pilates stüdyosundan sahne gösterilerine şehirde yaratıcı, farklı, görülmeye değer ne varsa üyelerine ulaştırmayı hedefleyen eğlenceli 'newsletter' (haber bülteni) Canım İstanbul, bir yılı geride bıraktı. Kısa sürede 10 bin üyeye ulaşan Canım İstanbul'un kurucusu Joseph Donyo "İstanbul'da tanıştığım insanların yaratıcı enerjisini yansıtan bir şehir rehberi bulamayınca karar verdim ve tüm zamanımı İstanbullulara eşlik edecek güzel bir 'lifestyle arkadaşı' yaratmaya adadım" diyor.

Canım İstanbul…. Şehirde yaratıcı, farklı, görülmeye değer ne varsa, tasarım mağazalarından, restorana, pilates stüdyosundan sahne gösterilerine, üyelerine ulaştırmayı hedefleyen eğlenceli bir ‘newsletter’. Ve artık bir de web sitesi var. Kurucusu Joseph Donyo’nun (kendisi aslen İzmirli, Paris - İstanbul arasında yaşayan bir İstanbul aşığı) kendi gördüğü İstanbul’u yansıtmak için başlattığı Canım Istanbul, illüstrasyonları ve dopdolu içeriğiyle birçok ‘İstanbul-hayranı’nın hayatına girdi bile. Birinci yılını geride bırakan ve kısa süre önce web sitesi de hayata geçen bu güzel projeyi, Donyo ile konuştuk…

Canım İstanbul nasıl başladı? Fikir nasıl doğdu? Ve neden böyle bir konsept?
2004-2012 yılları arasında Paris’te yaşayıp, iş için ayda 1 kez İstanbul’a geliyordum. Sonunda 2012’de İstanbul’a taşındım ve tam anlamıyla bu şehre aşık oldum. Bence İstanbul sadece bir şehir değil, kendine ait ruhu olan bir varlık. Buraya her geldiğimde bunu hissettim ve burada tanıştığım insanların yaratıcı enerjisi beni resmen büyüledi. Ama bunu yansıtan bir şehir rehberi bulamadım. Ne zaman o İstanbul’u arasam, ne zaman arkadaşlarıma o yaratıcı İstanbul’u sorsam, bu enerjiyi aktaracak bir aracın eksikliğini hissettim. Bunu bulamayınca, hayalimdeki İstanbul’u hem kendim hem de bunu arayan herkes için gerçeğe dönüştürmeye karar verdim. Böylece tüm zamanımı İstanbullulara eşlik edecek güzel bir ‘lifestyle arkadaşı’ yaratmaya adadım. Bir yıldır yolculuğum devam ediyor ve her anı çok heyecan verici.
Türkiye’de var olan ‘lifestyle’ blog ve web sitelerini inceledikten sonra, biraz farklı şeyler yapmak için alan olduğunu gördüm. İyi içeriği, illüstrasyonlarla birleştirerek okuyucuya eğlenceli bir deneyim yaşatmak bence, burada pek görülmeyen bir oluşum.

Web sitesi kısa süre önce yayına girdi. Nasıl gidiyor? Okuyucuları nasıl bir deneyim bekliyor?
Çok güzel ilerliyor: Web sitesini yayınladığımız ilk ay, 20 bin ziyaretçi geldi! En iyi tarafı, web sitesini yayınladığımızda elimizde zaten bir sürü hazır içerik olmasıydı (yaklaşık 100 yazı), çünkü bültenlerle zaten bir yıllık stoğumuz hazırdı.
Bugün hala asıl kanalımız bültenler ve biz de bültenler üzerinde odaklanıyoruz. Web sitesi sadece bültenleri desteklemek için ve okuyucularımızla paylaşmayı seçtiğimiz etkileyici içerikleri arşivlemek için var. Yeni okuyucuları çekmek için güzel bir yöntem ve bültenimize üye olanların paylaştığımız içerikleri, örneğin tüm restoranları veya tasarımcıları, tek yerde görmeleri için iyi bir kaynak.

%100 ÖZGÜR, HOŞUMUZA GİDENİ YAZIYORUZ, KESİNLİKLE PARA ALMIYORUZ

Fotoğraf: Léandre Chéron
İlk bülten paylaşımının üzerinden bir yıldan biraz fazla zaman geçti… Bültenlerin ilk yılı nasıldı?

Evet, Canım Istanbul serüveni Eylül 2014’te, Souq Karaköy bülteniyle başladı. İlk yıl içerisinde 10 bin kişi bültenimize üye oldu. Ayrıca medya tarafından fark edilmek ve bazı önemli blog ve dergilerde haber olmak da çok güzeldi.
Şimdi benimle iletişime geçip Canım İstanbul’da yer almak istediğini söyleyen bir sürü insan var, ama tüm içerik hala % 100 özgür ve kesinlikle bir restoran ya da mağaza hakkında yazı yazmak için para almıyoruz. Sadece gerçekten hoşumuza giden konularda yazıyoruz.
Ayrıca teknolojik açıdan da ilginç bir macera oldu bu benim için, çünkü dijital alanda çok az bilgim vardı. Canım Istanbul konseptini yaratmak yaklaşık 5 ayımı aldı. Biraz uzun zaman aslında, ama daha önce medya veya dijital pazarlama alanında hiçbir tecrübem olmadığını düşünürsek… Anlayacağınız, yayına başlamadan puzzle’ın tüm parçalarını yerine oturtmam gerekti.

Büyüme nasıl?
2015’te haftada ortalama % 5 büyüdük. 2016’da hedefim, topluluğumuzu 30 bin üyeye ulaştırmak.

Okuyucularınızdan nasıl geri dönüşler alıyorsunuz?
Projemiz öncelikli olarak İstanbullulara ulaşıyor. Tabii ki içeriğimiz aynı zamanda şehre ziyaret gelen yabancılara da hitap ediyor ve tüm içeriğimizin İngilizce yayını da var, ama okuyucularımızın % 85’i bültenimizin Türkçe’sine üye oluyor.
Okuyucularımızdan aldığımız geri dönüşler son derece olumlu. İnsanlar illüstrasyonlarımızı çok beğeniyor. Çok tatlı mesajlar alıyoruz, örneğin: “İlk defa mail adresimi verdiğim bir siteden hiç şikayetçi değilim. Aksine, maillerinizin yolunu gözler oldum!“ Bu sene, bir yandan siyasi seçimle bir yandan bombalama olaylarıyla durumların gerginleştiği bir dönemde biri bana şöyle yazdı: “Çok iyi bir iş çıkardınız, birinin olan iyi şeylerle de ilgili yazmasını gördüğüme çok sevindim! İnsana devam etmek için umut veriyor.” Böyle bir mesaj alınca, yaptığımızın çok değerli olduğunu görüyorum.

Peki, Canım İstanbul’dan başka neler bekleyelim?
En basit haliyle diyebilirim ki; Canım Istanbul, İstanbul’un yaratıcı nabzını tutuyor. İstanbul’u yaşanması harika bir yer haline getiren herkese ve her şeye yer veriyoruz. “Okuyucularımızı neşelendirmek istiyoruz” sözümüzü yerine getirebildiğimiz sürece hiçbir şey sınırlarımızın dışında değil.

Bir sonraki adımınız nedir? Canım İstanbul’un geleceği nasıl? Planladığınız projeler var mı?
Yapılacak o kadar çok şey var ki! Ana hedefimiz her zaman güzel ve dolu içerik yaratmak ve bunu okuyucularımıza en kolay şekilde aktarmak. Bunu bugün bir web sitesi ve bültenler aracılığıyla yapıyoruz. 2016’da biraz video işlerine yer vermek istiyorum, ama sadece DNA’mıza uyarsa bunu hayata geçireceğim.
Yakında, okuyucularımıza ulaşmak isteyen bazı markalarla işbirlikleri yapmaya başlayacağız. Bizimle uyumlu olduğunu düşündüğümüz markaları, öncellikle okuyucularımıza faydalı olacak şekilde ve Canım İstanbul prensiplerine uygun olarak, bizi takip edenlerle iletişime geçebilmeleri için davet edeceğiz. Bugünlerde bazı premium markalarla görüşüyoruz ve ilk kampanyamızı birkaç ay içerisinde başlatacağız.

canimistanbul.com

Bültenlere üye olmak isterseniz…
http://canimistanbul.com/newsletter/uye-ol-smpl