@ubuget

Kadının 'esmer güzel' olmasına yardım ve yataklık!

Kadının 'esmer güzel' olmasına yardım ve yataklık!
Kadının 'esmer güzel' olmasına yardım ve yataklık!
Hayatın her alanına bir şekilde sızan dildeki cinsiyetçilik magazinde de kendine vücut buluyor. En basit akşam yemeğini ya da bir gece eğlencesini dahi memleket meselesi haline getiren 'erkek Türkiye ünlüsü' ile 'az araştırmacı' gazeteci olay mahallinden hızla uzaklaşırken hikâyenin kadın kahramanı  'esmer güzeli' olarak orada bırakılıyor. 
Haber: ÜMİT BUGET - umit.buget@radikal.com.tr / Arşivi

RADİKAL- Kazuo Ishiguro ‘Noktürnler’de ‘eskimiş’ bir aşk şarkıcısının 27 yıllık eşinden boşanma arifesinde ona gondoldan serenat yapmasının öyküsünü anlatıyor. Evet belki Asmalımescit’e ve Cihangir’e bu kadar ‘nezaket’ fazla ve kimse kimsenin de 27 yıllık eşi değil ama bir kadının ‘esmer güzel’ olmasına yardımcı olmakla ona penceresinin altından şarkılar okumak arasında bir yol tutturulabilir belki!

TÜRKİYE’NİN MEŞHUR ERKEKLERİNİN AKŞAM DIŞARI ÇIKMAKLA İMTİHANI
İster dizilerde yeni oynamaya başlamış az ünlü bir oyuncu olun ister kerli ferli bir yazar hiç fark etmiyor. Bir kadınla dışarda yemek yiyen, dans eden, vakit geçiren, sohbet eden ‘erkek Türkiye ünlüsü’ takip edildiğini fark edince birden senaryolarda karşımıza çıksa absürt  bulacağımız hal ve hareketler içine giriveriyor.

REDDET, İNKAR ET, FIRSAT BULABİLİYORSAN KAÇ!
Kendini otopark kulübesine atan mı ararsınız, yemek yediği masanın altına giren mi, ‘yol arkadaşı’nı oracıkta bırakıp ilk sokaktan karanlığa karışan mı? Hepsi mevcut. Eğer tüm ret ve inkar politikaları sonuçsuz kalmış, coğrafi koşullar nedeniyle ‘kaçma’ işlemi de başarısızlıkla sonuçlanmışsa devreye ‘görmezden gelme’ formülü giriyor.

'GÜZEL ESMER'DEN 'AYNI ESMER'E TERFİ
Ünlü kişi mikrofonlara hiçbir soruya yanıt vermeyeceğini (ki bunlar arasında oradaki diğer insanın kim olduğu da var) beyan ediyor ve yanında duran kişinin olduğu tarafa çok da bakmadan (herhalde zamanla kendiliğinden yok olmasını falan umuyor) onları bekleyen taksiye ya da otomobile doğru yürüyor. Bu hengamenin ardından 'erkek Türkiye ünlüsü’ ile ‘az araştırmacı’ gazeteci olay mahallinden hızla uzaklaşırken hikâyenin kadın kahramanı  ‘esmer güzeli’ olarak orada bırakılıyor! Son Cem Yılmaz vakasında olduğu gibi görüntülenme birden fazla akşamda gerçekleşmişse de kadın ‘aynı esmer’ rütbesine terfi ediyor!

Meşhur insanların bu mevzuda farklı bir iletişim tekniği denemesinde sonsuz fayda olabilir. Böyle yaparak hem beraber vakit geçirdikleri insana ‘ayıp’ ediyorlar hem de hiçbir eser vermeden ‘komik’ oluyorlar.

MADEM KAÇACAKTIN, BENİMLE NEDEN ÇIKTIN?
Berrak Tüzünataç yıllar önce restoran çıkışında ‘yakalandığında’ (eser miktarda ara sıcak ve balık ızgarayla herhalde) tedbir alıp önceden taksiyle oradan ayrılan İsmail Hacıoğlu’nun ardından adeta feryat emişti: “Madem kaçacaktın, benimle neden çıktın?” Kadınlar tarafında da soru burada kilitleniyor galiba: ‘Kameraları gördüğünde bana tanımlanamayan uzay cismi gibi bakan, kafasına öbür tarafa çeviren bu adamla neden dışarı çıkıyorum?’