Kanal D zirveyi kaptırmadı

Kanal D zirveyi kaptırmadı
Kanal D zirveyi kaptırmadı
2013 yılının ilk 6 ayı içinde en çok izlenen kanallar, diziler, yarışma programları ve ana haber programları hangileri oldu?

Yeni yayın döneminde start verecek olan yapım ve programların fragmanları ne kadar izlendi? İzleyici alışkanlıkları ölçüm ve analiz hizmetleri konusunda faaliyet gösteren SBT, medya ve iletişim sektöründe yer alan profesyonellere ışık tutacak nitelikteki 2013 izlenme oranlarını değerlendirdi.

SBT'nin Marketing Türkiye için özel olarak hazırladığı araştırmada, farklı Tv program ve yapım kategorilerinde 2013 yılının "En"leri belirlendi. Ayrıca araştırma, Ağustos ayı içerisinde yayınlanan fragmanların izlenirliği ölçümlenerek, medya ve iletişim sektörü başta olmak üzere reklamverene de geleceği planlama açısından ipuçları sunuyor.

Araştırmaya göre televizyon izleyicileri 2013 yılında en çok yerli dizi ve yarışma programlarını izlemeyi tercih etti. Tüm kişilerde en fazla tercih edilen kanallara bakıldığında; Kanal D yüzde 11,28, Atv yüzde 10,41 ve Star Tv 9,88 izlenme oranlarıyla ilk üç sırada yer alıyor. AB hedef kitlesinde ise; Kanal D yüzde 11,88, Star Tv 11,83 ve Atv 9,21 izlenme oranıyla listede ilk üç kanal olarak yer buluyor.

Tüm kişilerde Kurtlar Vadisi Pusu 13,25 izlenme oranıyla birinci sırada yer alırken, AB hedef kitlesinde ise birinci sırada 13,10 izlenme oranıyla Muhteşem Yüzyıl dizisi yer alıyor. En çok izlenen diziler sıralamasında tüm kişilerde sıralama Muhteşem Yüzyıl 10,60, Karadayı 10,08, Arka Sokaklar 8,75 ve Öyle Bir Geçer Zaman ki 8,35 izlenme oranıyla devam ediyor. AB hedef kitlesinde ise; ikinci sırada Kurtlar Vadisi Pusu 11,78, Seksenler 9,96, Karadayı 9,75 ve Öyle Bir Geçer Zaman ki 8,70 izlenme oranıyla yer alıyor.

Yarışma programları kategorisinde ise; tüm kişiler hedef kitlesinde Yetenek Sizsiniz Türkiye 10,42, Survivor 8,69, O Ses Türkiye 7,44, Ben Bilmem Eşim Bilir 7,07, ve Kim Milyoner Olmak İster 5,25 izlenme oranlarıyla listede ilk beş sırada yer alıyor. Yarışma programlarını izleyen AB hedef kitlesinde ise sıralama değişmiyor… En çok izlenen Ana Haber Bültenleri kategorisine bakıldığında ise; ilk 6 ayda Fox Ana Haber listede birinci sırada yer alıyor. Araştırmanın detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye'nin 15 Eylül sayısıyla birlikte yayınlanan Pazarlamanın akıllı kutusu: TV ekinde.