Katmerli 'ağlama duvarı'

Katmerli 'ağlama duvarı'
Katmerli 'ağlama duvarı'
Hayatın içindeki trajediyi yansıtma çabasındaki 'Günce', gerçeklikten uzak yapısıyla bir an bile ikna edemiyor bizi.
Haber: MURAT ÖZER / Arşivi

Seyircinin duygularını tetikleyecek bir ‘damar’ bulup oradan yürümek her babayiğidin harcı değil! Bunu becerebilmek için önce ‘ikna edici’ olmak gerekiyor. Sevdiğin birini kaybetmek ve bir diğerini kaybetme riskiyle yüzleşmek gibi katmerli bir ‘ağlama duvarı’na sahip olan ‘Günce’ de işte bu engele takılıyor, neredeyse tamamında ikna edicilikten uzak diyarlarda geziniyor.
Bir radyo programcısının, kızının doğumundan kısa süre sonra karısını kaybetmesi, beş yaşına geldiğinde de kızını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalmasını anlatan film , böyle söylendiğinde dramatik derinliği yoğun bir hikâyenin varlığından söz edebileceğimizi hissettiriyor. Ancak, sonuca baktığımızda hiç de öyle bir resim çıkmıyor karşımıza. Baba- çocuk ilişkilerinin en sağlam örneklerinden birini veren Dustin Hoffman’lı ‘Kramer Kramer’e Karşı’yı (Kramer vs. Kramer) farklı bir açıdan da olsa hatırlatan ‘Günce’, oradaki hikâye derinliğine yaklaşmayı bile beceremiyor ne yazık ki. Oysa, elindeki malzemenin değerini bilip, yalnızca ağlatma motivasyonu üzerine yüklenmese ve karakterin dramını olanca doğallığıyla vermeye çalışsa, en azından ‘idare eder’ bir sonuca ulaşabilirdi bu film.
Cemal Hünal’ın -senaryonun zaaflarına da çarparak- karakterin içine bakmayı bir türlü sağlayamayan performansı da ‘Günce’yi aşağı çeken unsurlardan biri kuşkusuz. Aktör, ne ağlarken ne gülerken ne hüzünlenirken ne de sinirlenirken inandırıcı. Her haliyle doğallıktan uzak ve karaktere ‘yabancı’ bir oyunculuk söz konusu burada. Küçük oyuncu Nisa Melis Telli ise Hünal’ın aksine ‘yaşayan’ bir alan içinde gezinmeyi başarıyor. Sırtını iki başrol oyuncusunun uyumuna yaslaması gereken hikâyenin böylesi bir durumda inandırıcı kılınması da zor, ki sonuç da bunu işaret ediyor.
Unutmadan, filmin sağlık ve sigorta sistemlerine ya da iş hayatına değgin eleştirel yaklaşımı da en az hikâye kurgusu kadar yapay bir rotada seyrediyor. Eleştirdiği kurum ya da kişileri yansıtırken onları karikatürleştiriyor ve gerçeklikten koparıyor film. Ve salondan çıktığımızda elde avuçta bir şey bırakmıyor...
GÜNCE*
Yönetmenler: Gürcan Mete Şener, Kemal Uzun
Oyuncular: Cemal Hünal, Nisa Melis Telli, Leyla Lydia Tuğutlu, Ayça Varlıer
Süre: 97 dk.

Bitemedi gitti!


Komedi sinemamızın ‘Recep İvedik’ efekti arayışında yeni bir halka ‘Vay Başıma Gelenler!’
Paraya ihtiyaçları olduğu için, ‘gömü haritası’ sahibi dedeyle birlikte yollara düşen iki kafadarın Bergama serüvenlerini anlatma ‘ihtiyacı’nın nereden doğduğunu anlamak mümkün değil! Biraz anlamaya çalıştığımızdaysa hep aynı şeyle karşılaşıyoruz: ‘Recep İvedik’ efekti arayışı...
Semra Dündar’ın yazıp yönettiği ‘güldürmeyen ama çok uzatan’ komedi ‘Vay Başıma Gelenler!’, ‘Recep İvedik’vari kabalık ve bel altı espri sağanağından nasiplenerek yoluna devam etmeye çalışıyor. İki yakın arkadaşın binbir belayla baş başa kaldığı yol hikâyelerinin çekici doğasındansa eser yok burada. Araya bir miktar ‘aşk sosu’ da ekleniyor filmde, ki bu sosu bir ara unutuyor yönetmen, yeniden hatırladığındaysa iş işten geçmiş oluyor.
Hüsnü Şenlendirici’nin başrol deneyiminde diğer oyunculardan pek bir farkı yok. ‘Müzisyen aktör’, onlar kadar kötü görünmeyi başarıyor filmde, o yüzden de göze batmıyor! Metin Keçeci fiziksel avantajıyla, Sinan Bengier deneyimiyle, Merve Altınkaya da güzelliğiyle işi çözer diye umuyorsunuz ama onlar da ters köşeye yatırıyor bizi. Doğrusunu söylemek gerekirse, oyuncular bu filmin en ‘masum’ tarafı. Temel problem, senaryo yazımı ve yönetmenlikteki zaaflardan kaynaklanıyor. Öylesine delik deşik bir hikâye kurgusu var ki, kimsenin bunu oyunculukla kurtarabileceği izlenimini edinmiyorsunuz. Onlar da “Gezelim, görelim, biraz da eğlenelim” modunda takılınca, ortaya yılın en zayıf halkalarından biri çıkıyor. Bergama’yı tanıtıp sevdirme işlevini layıkıyla yerine getirdiğini de söyleyemeyiz...
VAY BAŞIMA GELENLER!*
Yönetmen: Semra Dündar
Oyuncular: Hüsnü Şenlendirici, Metin Keçeci, Merve Altınkaya, Sinan Bengier Süre: 100 dk.

VİZYONU DEVAM EDEN YERLİLER


Karnaval**
Öyle Sevdim ki Seni*
Benimle Oynar mısın?*
3 Kadın 3 Kader*
Menekşe’den Önce***
Meryem*
Neva*
Şeytan-ı Racim*
D@bbe: Cin Çarpması*