'Kırmızılı' Hadise finale 'Düm tek tek' dedi

'Kırmızılı' Hadise finale 'Düm tek tek' dedi
'Kırmızılı' Hadise finale 'Düm tek tek' dedi
Eurovision Şarkı Yarışması'nda Türkiye'yi temsil eden Hadise yarı finali geçmeyi başardı

 

MOSKOVA - Eurovision Şarkı Yarışması’nda Türkiye'yi ‘Düm Tek Tek’ isimli şarkısıyla temsil eden Hadise ilk sınavını bu akşam verdi.  Yarı final mücadelesinde dokuzuncu sırada sahne alan Hadise gösterdiği performans ile izleyicilerden büyük alkış aldı.

Hadise'ye birlikte ilk yarı final mücadelesine Karadağ, Çek Cumhuriyeti, Belçika, Beyaz Rusya, İsveç, Ermenistan, Andorra, İsviçre, Türkiye, İsrail, Bulgaristan, İzlanda, Makedonya, Romanya, Finlandiya, Portekiz, Malta, Bosna-Hersek temsilcileri sahneye çıktı. Daha önceden bu yarı final grubunda yarışacağı açıklanan Gürcistan ise şarkısının politik bulunması üzerine yarışmadan çekilmişti.

Yarışmada 9 ülke SMS mesajlarıyla, bir ülke de Avrupa Yayın Birliği (EBU) jürisinin oyuyla finalde yarışma hakkını elde etti. Finale çıkanlar kurayla duyuruldu. Kurada, finale çıkan ilk ülke Türkiye oldu. Türkiye ile birlikte İsveç, İsrail, Portekiz, Malta, Finlandiya,  Bosna Hersek, Romanya,  Ermenistan ve İzlanda finale çıkmayı başardı. Hadise 16 Mayıs cumartesi akşamı yapılacak finalde ikinci yarı finalden gelecek rakiplerini beklemeye başladı. 

 

 

Kostüm tartışma konusu oldu

 

 

Sahnede büyük alkış alan Hadise’nin kostümü ise modacılar arasında ufak çaplı bir infial yaratmış durumda. ‘Geleceğin Göbek Dansçısı’ adlı kostümle ilgili ortak görüş, giysinin Hadise’ye de, geceye de uygun olmadığıydı. Elbiseyi Hadise için ücretsiz hazırlayan Gizia markasının tasarım direktörü Nilgün Karagözoğlu da eleştirilere yanıt verdi.
Bahar Korçan: Yorumum çok olumsuz olacak. Hadise’yi tanıyorum, şişman olmadığını biliyorum ama kıyafet çok şişman göstermiş. Renk ve kulp seçimi yanlış. Müzik alaturka olabilir ama kostümde bu kadar alaturkalığa gidilmemeli, daha kreatif olunmalıydı.
Cengiz Abazoğlu: Bu tip uluslar arası organizasyonlarda, yarışma ortamlarında hem müzik, hem ses hem de görsellik ön planda. Bu yüzden bu seçimler, uygun vizyona sahip kişi ve kurumlar tarafından yapılmalı. Yarışma öncesinde Hadise’nin moralini bozmamak adına yorum yapmayı tercih etmiyorum. Ama sonuç ortada.
Hakan Yıldırım: Benim için bu konu derin bir kuyu gibi.  Hadise’yle daha önceden bu konuyla ilgili görüştüğüm için beklentilerini de biliyordum tabii ama bu kadarını beklemiyordum!
Özgür Masur: Uzun zamandır üstünde birçok spekülasyonun oluştuğu kıyafet buysa, üzüldüm. Olumlu eleştirebileceğim tek nokta giymiş olduğu ayakkabı ve ayak bölgesinde kullanılan tamamlayıcı aksesuvardır.
Hatice Gökçe: Kendi içinde değerlendirirsek olumsuz bir durum yok. Performansın sahibi Hadise ve hayatında ilk defa sahneye çıkmıyor. Profesyonel olduğunu düşünmek doğru olacaktır.

 

 

Gizia: Büyük sükse yapacak

 

 

Polemik ateşlenince markanın tasarım direktörü Nilgün Karagözoğlu da eleştirilere bir cevap yayımladı. “Sanatçının ve ekibinin giysileri Gizia tarafından 20 farklı seçenek alternatifiyle hazırlanmıştı ve bu model, sanatçının imaj danışmanı Mahmut Karadağ tarafından seçilmişti” diyen Karagözoğlu, tasarımın göbek dansına ve Hadise’nin sound’una uygun olması için özelllikle iki parçalı planlandığını belirtiyor.
Karagözoğlu, “Bu yarışmanın aynı zamanda bir sahne şovu olduğu unutulmamalıdır. Kesinlikle yeni trendleri, modanın popüler çizgilerini yansıtma zorunluluğu olduğunu düşünmedik. Önemli olan sanatçının kendisini rahat, konforlu, güzel ve dikkat çekici hissetmesidir” derken, eleştirileri de ‘son derece normal’ bulduğunu belirtiyor.
Karagözoğlu, “Hadise’nin bu giysiyle ülkemizi, kültürümüzü, müziğimizi en doğru şekilde temsil edeceğine inanıyoruz. Beş dil bilen, eğitimli, çağdaş Türk kadınını en iyi temsil edecek özelliklere sahip Hadise’nin oryantal etkisi olan bu giysiyle büyük sükse yapacağını düşünüyoruz” diyor. (Radikal)