Komşu galaksinin uzaklığı hesaplandı

Gökbilimciler en yakın komşu galaksinin uzaklığını tam olarak hesapladı. Bir cüce galaksi olan LMC galaksisinin uzaklığı 163 bin ışık yılı.

İlk kez bize komşu olan galaksinin uzaklığı kesin olarak hesaplandı. LMC (Large Magellanic Cloud) olarak bilinen galaksinin uzaklığı tam olarak 162 bin 983 ışık yılı. Daha önceki hesaplamalarda bu 400 bin ışık yılı olarak belirtilmişti.

Bir cüce galaksi olan LMC, Samanyolu galaksisinin etrafında uzun ve yavaş şekilde dans eder gibi yüzüyor. Aralarındaki bağlantı Dünya ile Ay arasındaki ilişkiye benziyor.

Nature dergisinde yayımlanan yeni ölçümle ilgili bilgiler evrenin ölçeğinin belirlenmesinde de önemli rol oynayacak. Daha önceki ölçümde mesafe sınırlı bir kesinlikte verilmişti. Önceki ölçümde yüzde 5 ila 10 arasındaki hata payı son ölçümde yüzde 2.2'ye indi. Uzmanlar bu ölçümün Hubble sabitinin yeniden geliştirmesine yardımcı olacağını kaydetti.

Gökbilimci Dr. Grzegorz Pietrzynski ve arkadaşları 163 bin ışıkyılı uzun kozmik genişlikler kullanılarak ayarlanabildiğini söyledi. Şili 'deki Concepcion Üniversitesi'nden Dr. Dr Pietrzynski elde edilen verilerin evrenin büyüklüğü ile ilgili hesaplamalarda önemli katkı sağlayacağını söyledi. Araştırmacılar çok nadir yakın yıldız çiftlerini gözlemleyerek bu hesabı yaptı. Bu çiftler birbirlerine kütleçekimsel olarak bağlı.

Dr. Grzegorz Pietrzynski "Hubble Sabiti'ndeki kesinsizlik LMC'nin uzaklığındaki belirsizliği de domine etmişti" dedi.

ETİKETLER:

Dünya