Kopya çekme dersi!

Kopya çekme dersi!
Kopya çekme dersi!
ABD'de bir üniversite, kopya çekme yöntemlerinin daha iyi anlaşılması için ders koydu. İnternet üzerinden verilen ders, kopya çekmeyi önlemeye çalışan akademisyenlere yönelik.

ABD ’de bir üniversite, kopya çekme yöntemlerinin daha iyi anlaşılması için ders koydu. İnternet üzerinden verilen ders, kopya çekmeyi önlemeye çalışan akademisyenlere yönelik. BBC ’nin haberine göre derste bir de kopya yöntemlerinin açıklanması için ‘itiraf’ bölümü var.

Wisconsin Concordia Üniversitesi’ndeki dersin koordinatörü Bernard Bull, üniversitelerde tahmin edilenden daha fazla kopya çekildiğini söylüyor. Bull’a göre, öğrencilerin yarısından çoğunun az ya da çok kopya çektiğini söylemek mümkün. Üstelik internet üzerinden verilen derslerin artması, öğrencilerin çalışırken ya da evden sınava girerken kopya çekmesini önlemeyi zorlaştırdı. Bir internet platformu üzerinden sunulan ‘kopya dersinin’ amacı da öğrencilerin neden ve nasıl kopya çektiğini derinlemesine araştırmak ve sonucunda kopya çekmeyi zorlaştıracak önlemler almak. Dr. Bull, insanların genelde öğrencilerin ‘banka soyguncuları gibi’ gelişmiş yöntemlerle kopya çektiğini düşündüklerini, oysa aslında başka belgelerden ‘kes-yapıştır’ yönteminin yaygın olduğunu söylüyor: Öğrenciler genelde, internetten kopyaladıkları bilgileri kendileri yazmış gibi gösteriyor. Bull, kopya edilen bölümleri tespit eden üniversite yazılımlarını ‘aldatmaya’ çalışmak yerine, ders çalışmalarının öğrenciler için daha iyi olacağını vurguluyor. Öğrencilerin başvurduğu yeni yöntemlerden biri de makalelerin sonuna ekledikleri kaynak listesini uzatarak, kendilerini daha fazla araştırma yapmış gibi göstermeleri. Önlemesi en zor olan yöntemlerden biri de parayla yazdırılan veya satın alınan hazır makaleler. Bull, eski makalelerin satılıp tekrar kullanılmasını önlemek için üniversitelerin, güncel konularda soru sorabileceğini kaydediyor.


    ETİKETLER:

    ABD

    ,

    İnternet

    ,

    BBC

    ,

    Banka

    ,

    kaynak

    ,

    ders

    ,

    Güncel