Medea'yla tanışın

Medea'yla tanışın
Medea'yla tanışın

Medea nın bu çağdaş yorumunda ezici politikalara direnen onurlu birey öne çıkarılıyor.

Yunan mitolojisinin tutkulu kadını Medea, Tiyatro Biteatral'in güncel yorumuyla sahnede
Haber: ELİF EKİNCİ - eelifekinci@gmail.com / Arşivi

Yunan mitolojisinin tutkulu kadını Medea’yı bilir misiniz? Hazin bir öyküsü vardır: Ailesini, yerini yurdunu terk edip sevdiği adamın peşine düşer Medea. Tutkulu aşkları meyve verir, iki çocukları olur. Yıllar sonra, kocası İason, kralın kızıyla evlenmek ister. Medea çılgına döner, öyle ki kral bile çekinir onun öfkesinden ve sürgüne gönderir Medea’yı. Medea krala yalvarır, bir gece daha müsaade ister ve intikam planı işlemeye başlar...
Zurab Siharulidze’nin yönettiği, Ayşe Lebriz Berkem, Berk Yaygın, Gizem Erdem ve Damla Ekin Tokel’in oynadığı ‘Medea’, çiçeği burnunda topluluk Tiyatro Biteatral’in ilk oyunu. Euripides’in aynı adlı tragedyasının modern bir adaptasyonu. Kocası tarafından terk edilmeyi hazmedemeyen Medea’nın, intikam için oğullarının hayatını bile hiçe sayan tutkulu bir kadının hikâyesi.
Oyunun iki oyuncu, iki dansçı ve bir müzisyenden oluşan bir kadrosu var. Ezici politikalara direnen onurlu bireyi göz önüne çıkarmayı da hedefleyen oyunda, Medea rolünde Ayşe Lebriz Berkem, ‘intikam’ arzusunu izleyiciye son derece iyi lanse ediyor. Sadakatsiz koca İason rolünde Berk Yaygın da rolünün hakkını veriyor. Gizem Erdem ve Damla Ekin Tokel danslarıyla, İlkay Zeynep Aknam ise yan flütüyle bu ikiliye eşlik ediyor. Tragedyanın bu güncel yorumu, seyirciye heyecanı hiç azalmayan, hırslı ve tutkulu bir oyun sunuyor. Medea’yı henüz tanımıyorsanız eğer, bu onunla tanışmak için iyi bir fırsat.
Oyun 22 Aralık’ta Talimhane, 27 Aralık’ta ve 31 Ocak’ta Oyun Atölyesi’nde

MEDEA’YI CANLANDIRAN AYŞE LEBRİZ BERKEM
20 dakikalık sunum bir anda oyun oldu
Nasıl kuruldu Tiyatro Biteatral?
2009’da, bir edebiyat toplantısında, benden bir okuma yapmamı istemişlerdi. Ben de ‘edebiyatta kahraman’ başlığını seçtim ve bu konu hakkında bir rapor hazırlamaya başladım. Fakat işin içinden çıkamadım tabii. Sonra ‘Medea’yı kısa bir oyun haline getirip sunmaya karar verdim. Ardından Zurab’a (Siharulidze) gittim, yardım istemeye. O da sağolsun, bana direktifler verdi. Derken benim sunumum, 20 dakikalık, başı sonu olan, derdini taşıyan bir oyun oldu. Geçen sene, “Hadi” dedim Zurab’a, “bunu yapalım”. “Olur” dedi ve başladık işe. 

Ekibi nasıl kurdunuz?
İason rolündeki Berk Yaygın, benim Mimar Sinan’da ilk ders verdiğim sınıftan öğrencimdir. Çok yetenekli ve kumaşı çok iyi bir oyuncudur. Diğer iki oyuncumuz, Bilkent Üniversitesi mezunu. Hem modern dans yapıyorlar, hem oyuncular. Oyunda da dans ediyorlar zaten. 

Oyun henüz çok yeni, üç kez oynama fırsatı buldunuz sanıyorum. Tepkiler nasıl?
Evet, İstanbul’da prömiyer yaptık, Ankara ’ya festivale gittik ve bir kez de yine Talimhane Tiyatrosu’nda oynadık. İlk oyunları biliyorsunuz, arkadaşlarımız dostlarımız izliyor daha çok ve onlar tabii daha duygusal yaklaşıyorlar. Ama yine de nabzı alıyorsunuz, eleştiriler olumlu. Şimdi artık, yavaş yavaş göreceğiz geri dönüşleri. 

Devlet Tiyatrosu oyuncususunuz aynı zamanda, sizi özel tiyatroya iten ne oldu?
Daha önce de, Devlet Tiyatrosu oyuncusu olmama rağmen özel projelerde bulundum.
Evet, idealistlik belki bu, özel tiyatrolarda oynamak.
Fakat çok özet bir şey var aslında:
Sadece oynamak istedim. Bazen hayat size kendi sanatınızı icra etmeniz için alanlar sunmayabiliyor, bir şeyleri önünüze getirmiyor, sizin onu almanız için çabalar sarf etmeniz gerekiyor.
Dolayısıyla, nasıl bir ressam, bir şair bir şeyler yaratmadan duramazsa bizim için de geçerli bu. Oynamadan
duramamakla alakalı.


    ETİKETLER:

    Ankara

    ,

    İntikam

    ,

    hayat