'Merkez'i sallayan grup: Radical Noise

Ülkemizdeki hardcore akımının tartışmasız en büyük temsilcisi Radical Noise, Alman grup Get It Done ile ortaklaşa yaptığı albümle ve yarın İstanbul Live'da vereceği konserle geri dönüyor.
Haber: DOĞU YÜCEL / Arşivi

Özellikle kaset dinleyen eski nesil bilir; kasetçalardan müzik dinlerken bir anda şarkı kesilebilirdi. Bunun birçok sebebi olabilirdi. Banttaki bir problemin dönen çarkları durdurması, plak firmasının orijinali uzun olan albümü süresi daha kısa bir kaset formatında yayımlaması, eğer “kayıt kaset”se kaydı yapanın yaptığı bir hata, teybin bozulması, elektriğin kesilmesi gibi… Radical Noise, “Plan B” isimli albümündeki klip şarkısı ‘Bazen’de “Hani olur ya bazen, şarkı biter aniden / İşte böyle günlerde hep uyumak istediğinde / Tam da böyle günlerde umudu büyüt içinde” derken hangi sebepten yaşanan kesintiden yola çıktı bilmiyorum ama bir neslin yaşadığı boşluk hissi daha iyi anlatılamazdı. Radical Noise buna benzer şarkılarıyla aktif olduğu dönemde hayal kırıklıklarımıza, isyanımıza ve öfkemize tercüman oldu. Hardcore dışında rock, punk ve heavy metal dinleyicilerini de kapsayan bir kitleye seslenmeyi başardı. Fakat 2000’lerin ortasına doğru grup aniden biten bir şarkı gibi sustu.

Tam da içimizdeki umudu büyütemediğimiz günlerde Radical Noise geri döndü. Alman grup Get It Done ile ortaklaşa yaptıkları albüm 13 Ekim’deki konserle birlikte raflardaki yerini alacak. Albüm bir süredir de internette reverbnation.com/radicalnoise adresinden dinlenebiliyor. Çıkış şarkısı ‘Salla Merkezi’nin klibi ise vimeo gibi sitelerden izlenebiliyor. Grubun vokalisti Kerem Onan’la bir araya gelince önce yeni şarkının sözlerini ve “merkez”in neyi ifade ettiğini sordum. Önce hardcore ve metal konserlerinde sıkça rastlanan “circle pit” dansını tarif etti Kerem. Bu dansın raconuna göre seyirciler bir daire oluşturarak dans pistinde dönmeye başlıyorlar. Eğer bu dansı tehlikeli bulduysanız kaçabileceğiniz en güvenli yer dairenin ortası. Fakat merkezde olsanız dahi eninde sonunda birisi size çarpıp kargaşaya katılmanıza neden olabiliyor. “Şimdi toplumsal yapı modern yaşamda öyle yapay bir hal aldı ki, her türlü iletişim aracı bireylere o hortumun ortasında güvende olduğu mesajını vermeye çalışan sahte bir güvenli alan yaratıyor. Halbuki bu gerçek değil, hayat , yaşadığımız gezegen her gün değişiyor ama bizim bireyler olarak bunun üzerindeki kontrolümüz azalıyor. Birileri bunu bizim yerimize yaparken bizi de uyutuyor. Şarkı bu uykudan uyanan bir insanın ilk cümlelerini anlatıyor” diyor Kerem.

Radical Noise aktifken ülkede olup biten her şeye duyduğumuz tepkiyi çarpıcı sözlerle dile getiriyordu. Her yıl 2 Temmuz’da Moğollar’ın ‘Issızlığın Ortasında’ ile birlikte en çok paylaşılan şarkı Radical Noise’un ‘Çığlık’ isimli şarkısı olur. Sivas katliamı gibi yaşanan toplumsal travmalar dünyada rock ve türevlerini besleyen olaylar iken bu konuda Türkiye ’de kitleleri etkileyebilen şarkıların az oluşundan dem vuruyorum ve rock’ın giderek apolitikleştiğini iddia ediyorum. Kerem çok da karanlık görmüyor tabloyu. Moğollar ve Bulutsuzluk Özlemi’nin çağrısıyla güç kazanan “aydınlık için bir dakika karanlık” eylemini, Irak savaşından önce Mor ve Ötesinin ön ayak olduğu ‘Savaşa Hiç Gerek Yok’ çalışmasını, Sakin’in Sulukule’nin yıkılmasına karşı çektiği klibi ve Aylin Aslım, Neyse, Redd gibi isimlerin muhalif duruşlarını örnek gösteriyor. Ama ekliyor: “Güncel politik akımlar inandırıcılığını kaybettiği için insanlar dışarıdan bakınca apolitik görünüyor, halbuki alttan alta sistemin dehlizlerinde saklanarak kendi köşelerini yaratıyorlar, büyük yalanlardansa başkalarının askeri olmadan inanabilecekleri ütopyaları yaşatıyorlar.”

Tam bu noktada Radical Noise’un “radikal” sözlerinin underground’dan çıkıp ana akım dinleyenlere de ulaşıp ulaşmayacağını merak ediyorum. Kerem, Pentagram dinleyenden, Şebnem Ferah dinleyene kadar her müzikseverin Radical’ın duruşundan etkileneceğini söylüyor. 13 Ekim’de İstanbul Live’da verecekleri konserde yanlarına Get It Done, Something’s Wrong ve Rapor 2’yi de almışlar. Sadece Türkiye’ye değil, yurtdışına da göz dikmiş durumdalar. Albümdeki ‘Start Again’ şarkısında Amerikalı grup Misery Index’in vokalisti Jason Netherton’ın konuk olması bu konuda onlara avantaj sağlayacak. Fakat asıl Türkiye’nin onlara ihtiyacı var. Rap grubu Rapor 2 ile yaptıkları ‘Çiz’ şarkısıyla günümüzün en popüler gruplarından maNga’yı, duruşlarıyla bir neslin sert müzik tarzlarına gönül vermiş neredeyse tüm müzisyenlerini etkileyen Radical Noise, “ikinci bahar”ında sosyal refleksleri uyuşturulmuş rock müziğimizi şöyle bir silkeleyebilir. Merkezi sallamak ise ancak kitlelerin onlara kulak vermesiyle gerçekleşebilir. ‘Bazen’in sonu tıpkı şarkıda bahsedildiği gibi aniden kesilirdi ama umarım Radical Noise şarkısı hiç kesilmez… www.facebook.com/noiseradical