Modanın yeni efendisi Instagram!

Modanın yeni efendisi Instagram!
Modanın yeni efendisi Instagram!
Instagram, Twitter ve Facebook gibi popüler paylaşım siteleri ve selfie merakı, modayla ilişkimizi de değiştirdi. Artık mağazalar bile Instagram paylaşımlarından ilham alıyor, insanlar sürekli aynı kıyafetlerle görüntülenmemek için dört dönüyor...

RADİKAL - Başta Instagram olmak üzere fotoğraf paylaşım siteleri, insanların stil tüyoları değiş tokuş etmelerine ve en yeni modalar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağladı. Ama eğer herkes geçen akşam hangi kıyafeti giydiğini biliyorsa aynı kıyafeti bir daha ki hafta da giyebilir misin? Kıyafetleri karıştırıp eşleştirerek selfie çağıyla başa çıkmaya çalışan genç kadınlar, bunu yaparken aynı zamanda etek, bluz ve aksesuar satışlarını arttırarak moda endüstrisinde büyük bir etki yaratmış durumda. 
27 yaşındaki moda blogger'ı ve Camille Over The Rainbow adlı sitenin yöneticisi Camille Charriere, bu problemin uzun zaman önce, insanlar Facebook’ta kendi stillerini paylaşmaya başladığında farkına vardığını söylüyor: “İnsanlar kendi fotoğraflarını yüklemeye ve diğer insanlar tarafından yüklenen fotoğraflarda etiketlenmeye başladıklarında modaya daha fazla ilgi duymaya başladı. Artık 'Bunu giymek istemiyorum çünkü bu kıyafetin içinde görüldüm’ diye düşünen insanların oluşturduğu bir akım var.”

ÜÇ KERE GİYİNCE 'ESKİDİ' DENİYOR
Geçen ay yayınlanan bir araştırmaya göre kadınların üçte biri kıyafetleri üç kereden az bile giydiğinde 'eskimiş' sayıyor. Yedide 1’i ise aynı kıyafet içinde bir kereden fazla görülmekten rahatsızlık duyduklarını söylüyor ve bunda da Facebook, Twitter ve Instagram’ı suçluyor. Northumbria University öğretim üyesi Ann Marie Kirkbride “Sosyal medyanın yükselişi insanların moda anlayışını değiştirdi. Ben moda öğrencisiyken dergilerin çıkmasını beklemeniz gerekirdi. Şimdi gerçek zamanda yaşıyoruz, moda resimlerine boğuluyoruz” diyor. Satışların artmasının moda endüstrisi için iyi olduğunu ama bazı satıcıların sorumlu tüketiciliğin giderek azalmasından endişe duyduklarını ekliyor.

MAĞAZALAR, INSTAGRAM'DAN İLHAM ALIYOR 
Conlumino ajansında satış analizi yapan Sophie McCarthy, halkın yeni trendlere olan tepkilerini ölçebildikleri için Instagram’ı büyük bir fırsat olarak gördüğünü ve Instagram’ın tüketicilerin modayı yönlendirmesine olanak verdiğini söyledi. Satıcıların, tüketicilerin isteklerine çabuk karşılık verdikleri takdirde, onlara büyük bir yarar sağlayacağını anlatıyor. 
Instagram’da 351.000 takipçisi bulunan Charriere, mağazaların Instagram’da popüler olan paylaşımlardan ilham aldığını ve bu kıyafetlerin mağaza vitrinlerinde sergilendiğinin bunun da satıcıların sosyal medyayı düzenli olarak takip ettiklerinin ve vitrinlerini sosyal medyaya göre değiştirdiklerinin kanıtı olduğunu söylüyor.
WEB SİTELERİNE GÖRE ÜRETİM
Boohoo adlı online alışveriş sitesinde çalışan sosyal medya yöneticisi Roxanne Nejad ise şirkette Instagram ve diğer internet sitelerini sürekli takip eden bir takım oluşturduklarını, böylece en yeni stilleri takip edip kıyafetleri altı hafta gibi kısa bir sürede tasarlayıp, ürettiklerini açıklıyor. (The Independent)
(ÇEVİRİ: CANSU ÖNDER)