Müşteri çekmenin yolları

Şu günlerde her taşın altından 'tasarım' çıkıyor. 'Bir mağazanın ya da süpermarketin müşteri sayısını artırmada tasarım ne kadar etkili olabilir?' demeyin.

Şu günlerde her taşın altından 'tasarım' çıkıyor. 'Bir mağazanın ya da süpermarketin müşteri sayısını artırmada tasarım ne kadar etkili olabilir?' demeyin. Bonus Akademi Eğitim Programı çerçevesinde, Swissotel'de düzenlenen 'Müşteri Kazanma ve Müşteri Sadakatinde Tasarımın Rolü' konulu seminerde dinleyiciler, tasarım sayesinde gerçekleşen başarı hikâyelerine tanık oldular. Bonus MasterCard üyesi şirketlerin değişik kademelerdeki elemanlarına yönelik seminerde, dünyaca ünlü İngiliz tasarım şirketi Conran Design Group'un Kreatif Direktörü David Chaloner ve İş Geliştirme Müdürü Peers de Trence konuşma yaptı.
'80'lerde kendi dizayn çalışmalarını yürüten ve Harvey Nichols, Galerie Gaultier, Hit & Run Music ve L'Avenue Decleor gibi firmalara danışmanlık yapan Chaloner, Conran Design Group'un önüne çıkan her işe atlamadığını, önce potansiyel müşterileriyle aynı frekansta olup olmadıklarını anlamak için çeşitli 'kimya' toplantıları yaptıklarını belirtiyor. Örneğin, Hollanda'daki Albert Heijn adlı süpermarket için çalışmaya karar vermeden önce, süpermarketin yönetim kadrosuyla Teksas'tan Toronto'ya kadar dolaşmışlar. Böylece birbirlerini daha iyi tanıma fırsatı bulup ne kadar uyuştuklarını sınamışlar.
Onlar, tasarladıkları bir süpermarkette doğru renkleri seçerek, doğal ışığı içeriye sokarak, ortaya meyve suyu standı koyarak, taze kahve satarak ve neyin yerine neyi koyacaklarını hesaplayarak, bir süpermarketin müşterisini artırıyorlar.
Conran Design Group'un müşterileri arasında Shell International, Diesel, The British Council, L'Oreal, Procter&Gamble ve Banvit yer alıyor.
M.Ç.