Müzik endüstrisinin kahramanı Adele

Müzik endüstrisinin kahramanı Adele
Müzik endüstrisinin kahramanı Adele
Uluslararası Fonogram Federasyonu'nun yıllık raporuna göre Adele, 8.3 milyonluk satışla zirvede. Dijital platformlar yüzde 34'le artık müzik endüstrisinde büyük pay sahibi.

Adele’in listelerde zirveden inmeyen albümü ‘21’ ikinci senesinde de dünyanın bir numarası. 2011 Ocak’ında yayımlanan albüm, Uluslararası Fonogram Endüstrisi Federasyonu (IFPI) verilerine göre 2012’de dünya çapında 8.3 milyonluk bir satış rakamına ulaştı. Adele, listede kendinden sonraki Taylor Swift albümü ‘Red’i 3 milyon farkla geçti. Son dönemin en popüler boyband’i One Direction ise ilk iki albümleri ‘Up All Night’ ve ‘Take Me Home’la listenin üçüncü ve dördüncü sırasında. Beş numarada, geçen senenin olaylı albümlerinden Lana Del Rey kaydı ‘Born To Die’ var.
Veriler, albüm satış rakamlarının 1999’dan beri ilk defa yükselen bir grafikte seyrederek yüzde 0.3 oranında arttığını gösteriyor. Music Week’in yöneticisi Paul Williams, bu yükselişin çok önemli olduğunu ve ‘ müzik endüstrisinin yıllardır gösterdiği çabanın, kendini dijital çağda nasıl yeniden şekillendirebildiğinin altını çizdiğini’ söyledi. IFPI Yıllık Dijital Müzik Raporu’na göre müzik dünyasında dijital ciroda da yüzde 9 oranında bir artış var. Bu rakam, dijital cironun müzik endüstrisindeki payının yüzde 34’e çıktığını da gösteriyor. Listede Carly Rae Jepsen’in hiti ‘Call Me Maybe’ de dünya çapında 12.5 milyonluk satış rakamıyla en çok satılan single oldu. Onu 12.5 milyonluk satışla Gotye’nin ‘Somebody I Used to Know’u ve 9.7 milyonluk satışla Psy’ın ‘Gangnam Style’ı takip ediyor.

2012’nin en çok satan albümleri

1) Adele-21 (8.3 milyon)
2) Taylor Swift-Red (5.3 m.)
3) One Direction-Up All Night (4.5 m.)
4) One Direction-Take Me Home (4.4 m.)
5) Lana Del Rey-Born To Die (4.4 m.)