'Ne görüyorsanız o' değil!

'Ne görüyorsanız o' değil!
'Ne görüyorsanız o' değil!
Nivea'nın yaşlılık belirtilerini yok ettiği iddiasıyla tanıttığı kreminin reklamına 'yaş ayarı'. Reklamda rol alan 69 yaşındaki modelin fotoğrafları üzerinde dijital oynamalar yapıldığı için reklam İngiltere'de yasaklandı.

Nivea Vital’in yaşlanma karşıtı krem reklamının gülümseyen modeli İngiltere ’de tartışma yarattı. Amerikalı model Cindy Joseph’in yer aldığı reklam 60 yaş üzeri kadınlarda fark edilir derecede gençleşme sloganıyla sunulmuştu. Reklamda göz çevresindeki kaz ayaklarını ve alındaki kırışıkları yok edici etkisiyle kolayca 20 yaş gençleşilebileceği iddia ediliyor. “Ne görüyorsanız o” sloganlı reklamda, Cindy Joseph yaşlı kadınların şampiyonu olarak sunuldu. Fakat modelliğe 49 yaşında başlayan ve şu an 62 yaşında olan Joseph’in fotoğrafı üzerinde yapılan dijital düzenlemeyle, gerçektekinden çok daha farklı bir kadın yaratılmış olması tartışmaya sebep oldu. Reklamı inceleyen İngiliz Reklam Standartları Otoritesi’ne göre reklamın yasaklanma sebebi gerçekleri abartması ve yanıltıcı olması. Reklamlarla beraber paketlerinin üzerinde ‘Bütün yaşlılık belirtilerini yok eder’ ve ‘Olgun ciltlere ekstra bakım sağlar’ yazan yaşlanma karşıtı Nivea ürünleri de yasaklandı. Nivea sözcüsü yaptığı açıklamada, böyle bir olayla karşı karşıya kaldıkları için pişman olduklarını, abartılı bulunacak bir şeyi kasıtlı olarak yapmadıklarını belirtti.


    ETİKETLER:

    İngiltere

    ,

    YAŞ

    ,

    Dijital

    ,

    Reklam

    ,

    Kadın

    ,

    İddia

    ,

    Karşı