Ölümlü dünya

Ölümlü dünya
Ölümlü dünya
'Hayat Sana Güzel', Murat Şeker sinemasının içine girdiği girdabı iyi tarif ediyor, sallantıda olduğunu belgeliyor. Biz sinemaseverlerse onun 'umut veren' etiketinin hakkını vermesini bekliyoruz inatla.
Haber: Murat Özer - cinemozer@gmail.com / Arşivi

HAYAT SANA GÜZEL*
Yönetmen: Murat Şeker
Oyuncular: Şevket  Çoruh, Hande Katipoğlu, Timur Acar, Tuba Ünsal, Dilberay
Süre: 88 dk.

Murat Şeker’i ilk filmi ‘2 Süper Film Birden’le hatırlamaya devam edeceğiz anlaşılan. Zira ondan sonraki bütün hamlelerinde geriye doğru atılmış adımlar söz konusu. Evet, belki gişe başarılarıyla rüştünü ispatlamış bir sinemacı kendisi ama sinema sanatı çerçevesinde o ‘umut veren’ ilk hamlesinin devamını getiremediği de aşikâr. 

Yeni filmi ‘Hayat Sana Güzel’ de pek farklı değil Şeker’in. Kara komedi olmaya çalışan bir yapı var karşımızda ama bu isteğin karşılık bulmadığı da apaçık ortada. ‘Öleceğine inanan’ zengin bir işadamının, kalan vaktinde işleri yoluna koyma çabasını izliyoruz hikâyede. Bu çabanın merkezinde de karısı ve oğlu duruyor; ölümünün ardından onların ezilmesinin önüne geçmek için uğraşıyor adamımız. Cümlelere döküldüğünde, hikâyenin çekici bir yanı olduğu izlenimi ediniliyor ama iş senaryo ve hareketli resim aşamasına geldiğinde işler sarpa sarıyor biraz. Gül Abuş imzalı senaryo, Murat Şeker’in rotasını belirlerken onu sıkça çıkmaz sokaklara sokuyor ve oralarda oyalayıp hedefe doğru yürümesinin önüne geçiyor. ‘Ölüme doğru koşan adam’ın serüveni, hedeflendiği gibi kara mizahla işbirliği yapabilseydi, eminiz ki idare etmeyi başarabilirdi. Ancak, ortaya çıkan sonucun kara mizahı ıskalayıp ‘durum’a teslim olmuş bir komedi anlayışıyla vücut bulduğunu söyleyebiliriz. Bu da karikatürleşen karakterler eşliğinde süregiden yorucu ve keyifsiz bir trafik getiriyor karşımıza. 

Şevket Çoruh ve Hande Katipoğlu, ‘Hayat Sana Güzel’in yerle yeksan olmasının önüne geçen en önemli unsurlar bize göre. Her iki oyuncu da işlemeyen formülü ayakta tutmaya çalışıyorlar film boyunca ve sonuna kadar izlenebilmesini sağlıyorlar. Onlar da olmasa filmin sonunu getirmek zor olabilirdi bizim için. 

İlk üç günün seyirci sayısına baktığımızda, beklenenin epeyce altında bir gişeye ulaşacağı, Murat Şeker’in önceki filmlerinin gerisinde kalacağı öngörülebilir ‘Hayat Sana Güzel’in. Asıl önemlisi, Murat Şeker’in sinema sanatı konusunda düşünmeye başlama vaktinin gelip de geçtiğini işaret ediyor bu film. Ondan beklentilerimiz yüksekti ve hâlâ bekliyoruz, inatla! 

Not: Murat Özer’in ‘Kendime İyi Bak’ filmiyle ilgili eleştirisini www.radikal.com.tr’den okuyabilirsiniz.