Ortalama bir albüm

Ortalama bir albüm
Ortalama bir albüm
Haber: SARP DAKNİ / Arşivi

Bu yazıya başladığımda aklıma, zavallı Lindsay Lohan’ın babasıyla senelerdir yaşadığı ‘Anti-Elektra’ haller geldi. Başından beri Lindsay’in bozuk para gibi harcanmış büyük bir yetenek olduğuna inanırım. Bunda babası Michael’ın bir sezonluk macera dizisine konu olabilecek zimmete para geçirme, süresi yılları bulan hapis cezaları, alkol ve uyuşturucu bağımlılığı, şiddet eğilimi ve hepsinden öte içi bomboş bir şöhret budalası olmasının etkisi yadsınamaz. Gerçekten berbat bir seçim olan ‘Destiny Hope’ adıyla vaftiz edilen ancak neyse ki akıllıca bir hamle ile adını Miley olarak değiştiren hanım kızımızın, babası Billy Ray ile böylesine korkunç sorunları olmadı neyse ki. Billy Ray’in dünyaya karşı işlediği tek ve en büyük suçu ise ‘Achy Breaky Heart’ adlı kulaklara zarar şarkısıyla Miley’in doğduğu yıl olan 1992’de ortalığı kasıp kavurmuş olması.
Gelmiş geçmiş en sevimsiz ama buna inat en popüler Disney projesi olan ‘Hannah Montana’ya senelerce hayat veren Miley, bu antipatik karakterin üzerine yapışmasından öylesine sıkılmış olmalı ki daha 18 yaşına gelmeden Annie Leibovitz’in objektifi karşısında soyunarak yakın gelecekte manipülasyonun kitabını yazacağını dostuna, düşmanına duyurmuştu. Öyle de oldu... Kanıt istiyorsanız Terry Richardson’ın çektiği fotoğraflara ve ‘Wrecking Ball’ videosuna göz atınız. Kariyerinde bir ‘sıfır noktası’ olarak kabul ettiği albümü ‘Bangerz’ı yere göğe sığdıramıyor Miley. Öyle ki onu Michael Jackson’ın ‘Bad’ albümüyle aynı kulvara koyabilecek kadar coşuyor. ‘Bad’ seneler sonra hâlâ nasıl dinleniyorsa ‘Bangerz’ da öyle olacak, dahası pop müziğe yeni bir standart getirecekmiş... (acaba?)
‘Bangerz’, bütünüyle kalabalık bir albüm. Karşımızda Britney Spears’dan Nelly’e uzanan konuklar, Pharrell Williams’dan will.i.am’e varan prodüktörler ordusu var. İçine tıka basa hip hop, R&B ve synth doldurulmuş ortalama bir pop albümü olan ‘Bangerz’dan alınma ilk single ‘We Can’t Stop’ yaklaşan fırtınanın ilk habercisiydi ama okun yaydan çıkması ‘Wrecking Ball’ ile oldu. Onca şarkı arasından en ‘tatlı’ olanına yani ‘#GETITRIGHT’a Pharrell’in imza atmış olması da bizi şaşırtmadı. Sektördeki benzerleri ile kıyaslandığında eli yüzü düzgün bir prodüksiyon olarak nitelendirilebilecek ‘Bangerz’daki şarkılar adeta Rihanna, Britney Spears ve Katy Perry’nin resmi geçidi gibi hissettiriyor. Al birini, vur ötekine!