'Paramparça' Muhteşem Yüzyıl'ın rekorunu kırdı!

'Paramparça' Muhteşem Yüzyıl'ın rekorunu kırdı!
'Paramparça' Muhteşem Yüzyıl'ın rekorunu kırdı!
Star TV'de başrollerinde Nurgül Yeşilçay, Erkan Petekkaya ve Ebru Özkan'ın rol aldığı 'Paramparça' dizisinin ilk 13 bölümü Ortadoğu'da 22 ülkeye yayın yapan Dubai TV'ye 500 bin doların üstünde bir rakama satıldı.

Star TV'nin popüler dizisi yurtdışına satılan en pahalı dizi oldu. Star TV'nin yapımcılığını Endemol Türkiye 'nin yaptığı, başrollerinde de Nurgül Yeşilçay, Erkan Petekkaya ve Ebru Özkan'ın rol aldığı 'Paramparça' dizisinin ilk 13 bölümü Ortadoğu ’da 22 ülkeye yayın yapan Dubai TV'ye 500 bin doların üstünde bir rakama satıldı.

Türk dizileri yurtdışına genelde 200-300 bin dolar arasında satılırken 'Paramparça', yurtdışına satılan en pahalı dizi oldu. 

Habertürk gazetesi yazarlarından Mustafa Doğan, bugünkü köşesinde Paramparça'nın bu rekorunu yer verdi.

Gönülleri paramparça eden Alina Boz hakkında bilmeniz gereken 11 şey

Ahu Yağtu Paramparça dizisiyle setlere dönüyor

Paramparça dizisinin kamera arkası Instagram'da

Paramparça dizisinden yeni reyting taktiği

'Paramparça' hırsızlığı için ilk açıklama


Mustafa Doğan'ın yazısı şöyle:
Nurgül Yeşilçay ve Erkan Petekkaya’nın başrol oynadığı ‘Paramparça’dan bahsediyorum.
Endemol Türkiye’nin ilk dizi projesi, yurtdışına satılan işler arasında rekor fiyatla zirveye oturdu.
Türk dizileri yurtdışına 200 ila 300 bin dolar arasında rakamlara satılıyor.
Satış, 13 bölümlük paketler halinde yapılıyor.
Ortadoğu ve Balkanlar’da ilgiyle izlenen ‘Gümüş’, ‘Binbir Gece’ ve ‘Muhteşem Yüzyıl’, en yüksek fiyata satılan yapımlar.
‘Paramparça’ ise bu alanda çıtayı hayli yükseltti.
İlk 13 bölümü, Dubai TV’ye 500 bin doların üzerinde bir rakama satıldı.
Yapım şirketi adına dizinin yurtdışı satışını gerçekleştiren Global Agency, ilk olarak Ortadoğu’da 22 ülkeye yayın yapan bu kanalla anlaştı.
Ardından Romanya ile imzalar atıldı.
Şimdi sırada Yunanistan, Kazakistan, Makedonya, Karadağ, Hırvatistan, Şili, Arjantin ve Brezilya var.
Global Agency’nin sahibi İzzet Pinto, “Hedef 70 ülke” diyor.
60’a yakın ülkede yayınlanan yerli diziler, geçen sene Türkiye ekonomisine 180 milyon dolarlık katkı yaptı.
Rakamın bu yıl 230 milyon dolara ulaşması bekleniyor.
Şu anda dizi ihracatında ABD ’den sonra ikinci ülkeyiz.
Kim bilir, belki bir gün onları da geçeriz.
Neden olmasın...