Pop'o!

Pop'o!
Pop'o!
Jennifer Lopez, Iggy Azalea ile düet yaptığı 'Booty'nin klibinde kendi poposundan daha az görünüyor. Milliyet'in müzik yazarı Mehmet Tez, pop müzikte gelinen son noktayı, popo eğilimini yazdı.

JENNIFER LOPEZ'İN POPOSU YENİ ŞARKI YAZMIŞ
Şarkıda popolar arasındaki ilişkilere ve modern çağda poponun yalnızlığına vurgu yapılıyor. Elbette dünyanın her yerindeki popolar için alınacak önemli dersler var bu şarkıda.”
Sanırım bizim de müzik yazarı olarak bu popo bombardımanına böyle şeyler yazmamız gerekiyor. Gerçekten bugün pop müziğin geldiği yer harika. Popo sallamak (twerking) geçerli bir tarz haline geldi. Bu tarzın en büyükleri arasında bugün Nicki Minaj var. Miley Cyrus genç popo sallamacılardan ve 2000’lerde dünyayı sarmaya başlayan bu önemli geleneği yeniden trend haline getiren isimlerden. Beyonce seviyeli bir popo sallamacı. Daha adını sayamayacağımız onlarca, yüzlerce, binlerce popo sallamacı her kalitede rap’çinin, çılgın olmaya çalışan popçuların arkasında popo sallıyor her gün. Siz işe giderken, kahvenizi çayınızı içerken onlar sabah kalkıp işe gidip popo sallıyor.

Jennifer Lopez ve Iggy Azalea, 'Booty' klibinde düet yaptı.


Twerking, Afrika kökenli bir etnik dansken artık bugün iyiden iyiye popun çaresizliğinin kanıtı. Müziklerin giderek sıradanlaşıp düşüşe geçtiği bir ortamda popoların önem kazanması da elbette şaşılacak bir durum değil. Hayır, herkes bildiği gibi yapsın bize ne de, burada kaçınılmaz bazı gözlemler var.

POP RUHUNU KAYBETTİ

Nicky Minaj, popo sallamacıların önde gelenlerinden...


Miley Cyrus, genç popo sallamacılardan...

Avangart düşüncenin, sanatta sınırları zorlamanın, modanın, arıza olmanın, provokasyonun nicesini gördük, öğrendik, yaşadık 20’nci yüzyıl müzik tarihinde.
Ama böylesi? Bu kadar fikirsizlik, çaresizlik? İnsan üzülüyor.
Popun popülerliği maalesef 20’nci yüzyılda kaldı. 21’inci yüzyıla da kala kala bunlar kaldı. Pop bir müzik türü olarak hayatına devam edecek her halükarda ama popülerliğini ve ruhunu çoktan kaybetti. Hem de uzun zaman önce kaybetti. Bunu görmek için 30 yıl önceki, 20 yıl önceki listelere bakın, bir de şimdiki listelere bakın.


Seviyeli popo sallamacılardan Beyonce...
Pop şarkıcıları bugün kapı kapı dolaşan seyyar satıcılardan başka bir şey değil. Dünyayı dolaşıp telefon, içecek, televizyon, araba, giyim kuşam,
parfüm, internet, cep telefonu aboneliği, bireysel emeklilik ya da kredi pazarlıyorlar.
Müzik ise tamamen ürün tasarımıyla ilgili. İşin içinde onun aracılığıyla pazarlanacak bir şey yoksa müziğin de bir anlamı olmuyor sektör için.
Algı yönetimi, tüketici davranışı kontrolü, farklı segmentlere göre geliştirilen pazarlama stratejileri... Popun arkasında bunlar var. Ve bu durum müziğin samimiyetini elinden alıyor.
Yapılan bir işe destek vermek farklı, o işi kendi amacına uygun şekillendirmek farklı.
Bugün artık bu ikinci aşamanın çalışmadığı noktadayız. Evet belki ürün satılıyor ama müzik?

'GELECEĞİN POPÜLER MÜZİĞİ KLASİK MÜZİK'
Guardian’da okuduğum Paul Foley imzalı yazı popun ölümünü ilan ediyor ve geleceğin popüler müziği olarak yeniden yükselişe geçen klasik müziği gösteriyor. Kısmen katılıyorum. Buna cazı (blues ve türevleri dahil) ekliyorum. Ve alternatif indie müzikleri de tek bir tür olarak paketleyip üçüncü sıraya yazmak istiyorum. (Yazı: MEHMET TEZ/ Milliyet Cumartesi)

YAZININ TAMAMI İÇİN TIKLAYINIZ!