'Profesyonel arkadaş' pazarı

'Profesyonel arkadaş' pazarı
'Profesyonel arkadaş' pazarı

Yeni sektörün temsilcilerinden Alecia Dantico, Coca-Cola, Ford gibi büyük firmalara da, bireylere de tüm gün hizmet veriyor.

Twitter, Facebook gibi paylaşım sitelerinde arkadaş sayısının bir tür statü belirleme aracı olduğunu fark edenler, boynu bükük kalanlara parayla 'yardım' ediyor

SYDNEY, CHICAGO - Facebook’ta arkadaş sayınız az diye üzülmeyin, çünkü artık sanal âlemde arkadaş satın alarak binlerce arkadaşa sahip olmak mümkün. Mesela listenizdeki arkadaş sayınızı az buluyorsanız Alecia Dantico adlı marka temsilcisini arayabilirsiniz.
Coca-Cola, Ford Motor gibi büyük markalar için Facebook, Twitter gibi sitelerde hesap açıp kullanıcı bulan Dantico, aynı zamanda kişisel listesindeki sayıyı az bulanlara arkadaş bulma hizmeti de veriyor. Dantico, “Günüm Twitter’da başlıyor, Twitter’da bitiyor, ailem bundan pek memnun değil ancak bu durum benim için sorun teşkil etmiyor” diye konuşuyor.
Dantico gibi hizmet veren bir internet sitesi de var: Avustralyalı uSocial. Bu şirket, Facebook ve Twitter’da arkadaşı olmayanlara para karşılığı arkadaş buluyor.
Arkadaşlık sitelerinde ‘arkadaş sayısının fazla olmasının bir çeşit statü’ olduğunu fark eden uSocial adlı bir şirket, bu trendi paraya çevirmenin bir yolunu bulmuş. 

1000 arkadaş 265 TL
uSocial, Twitter ve Facebook için arkadaş satıyor. 1000 yeni arkadaş için ödemeniz gereken fiyat 177 dolar (265 TL), 5 bin adet Facebook arkadaşının fiyatı 654 dolar (978 TL), Twitter’da bir hafta içinde 1000 yeni takipçinin bedeliyse 87 dolar (130 TL). Arkadaş ve takipçiler, ‘sipariş’ verildikten sonra en geç bir hafta içinde listeye eklenmiş oluyor.
Site yöneticileri verdikleri hizmet hakkında, “Facebook’taki insanları araştırıyoruz ve benzer ürün ya da hizmet sunanların profillerini inceliyoruz. Eğer müşterimizin verdiği hizmetle alakalı kişilerle arkadaşlarsa bize başvuran kişi ya da kurumun verdiği hizmetle de ilgileneceğini anlıyoruz ve onlara müşterimizden bir mesaj gönderiyoruz. Facebook kullanıcısı bu mesaja karşılık verebilir, hizmet sağlayıcı müşterimizle arkadaş olabilir ya da reddedebilir. Karar kullanıcıya kalmış” diyor. 

‘Sevilecek özellik’ de ekliyor
Facebook sözcüsü Barry Schnitt’e göre bu durum kabul edilemez ve birilerinin kendi sitelerinin adını kullanarak para kazanması hiç doğru değil. uSocial’ı kullananların site yöneticilerine Facebook kullanıcı adlarını ve şifrelerini verdiğini söyleyen, bunun da sitenin güvenlik sistemini kontrol edilemez hale getirdiğini anlatan Schnitt, uSocial yöneticilerine dava açmayı düşündüklerini söylüyor.
uSocial’ın 24 yaşındaki yöneticisi Lary Hall ise kullanıcıların verdikleri hizmetten memnun olduğunu, müşterileri olan herkesin kendisini eskiye göre daha sosyal ve aktif hissettiğini anlatıyor. Hall, “Kullanıcılarımız genellikle 16-25 yaş arası gençler ve bu gençler arkadaş sayılarının fazla olmasını istiyor. Biz de onlara yardımcı oluyoruz. Gerekirse profillerini düzenleyip daha çok ilgi çekecek, daha fazla kişi tarafından sevilecek özellikler ekliyoruz” diyor. (afp, ap)