Psikolojik gerilimi ara ki bulasın!

Psikolojik gerilimi ara ki bulasın!
Psikolojik gerilimi ara ki bulasın!
Ozan Çobanoğlu, ilk yönetmenlik çalışmasında 'sürprizli' bir psikolojik gerilim denemesine girişiyor ama işler istediği gibi gitmiyor.
Haber: MURAT ÖZER / Arşivi

Aktör Ozan Çobanoğlu’nun ilk yönetmenlik çalışması ‘Eksik Sayfalar’, ‘ sürpriz ’ arayışına kendini teslim etmiş anglosakson benzerlerinin rotasını izleyip sonuca ulaşma çabasında bir film . Ama bu çabanın olumlu bir karşılık bulduğunu söylemek zor. Hatta biraz daha ileri gidelim, ‘deneme’ boyutunda kalan ve bir adım ötesini hesap edememiş bir çaba bu.
Bir ‘amaç’ için kapalı bir mekâna toplanmış ‘kader mahkûmları’nın kurtulma mücadeleleri üzerinden yürüyen hikâye, kendilerini hapseden ‘patron’un emirlerini yerine getirmek için çabalayan ‘çalışanlar’ın ruhbilimsel profilini çıkarma niyetinde. Ancak bu niyetin ilk anda ‘olumlu’ya evrilebilecek görüntüsü, önce senaryodaki zaaflar, ardından da yönetmenlikteki tökezlemeler nedeniyle ‘olumsuz’la sonuçlanıyor. Her iki koltukta da Ozan Çobanoğlu’nun oturduğu düşünülürse, bu başarısızlığın temel müsebbibinin genç aktör-yönetmen olduğu söylenebilir.
Oyuncuların da yönetmene yeterince yardımcı olmadığını, teatrallik handikabıyla kuşatılmış atmosfere ‘fazla’ müdahalelerde bulunduklarını da eklemek gerek. Patron karakteriyle bu fazlalığı abartılı noktalara taşıyan Hüseyin Avni Danyal başta olmak üzere bütün oyuncuların, ‘atmosfer’ isteyen hikâyeyi kalkındıracak istek ve azimde olmadıkları da aşikâr. Karakterlerin aralarındaki ilişkilerin ‘gizli gerilim ’le anlamlanması gerekirken, bunun epeyce ‘açık seçik’ yansıtılmasıyla daha da ‘eksik’ duran oyuncular konusunda da Çobanoğlu’na yüklenmek lazım belki. Oyuncu yönetimiyle onları bir miktar geri çekilmeye zorlayabilirdi, ki filmin sürprizli finale kadar taşınması mümkün olabilirdi bu şekilde. Senaryonun bitmek bilmeyen monolog ve diyaloglara boğulması da bu etkisiz görüntüyü ortaya koyuyor kuşkusuz.
Joseph L. Mankiewicz’in ‘Kanlı Şaka’sından (Sleuth) Rob Reiner’ın Stephen King uyarlaması ‘Ölüm Kitabı’na (Misery), oradan ‘Küp’ (Cube) serisine kadar uzayan bir ‘kedi-fare oyunu’ toplamından etkilendiği/esinlendiği açık olan ‘Eksik Sayfalar’, sinemamızın denemesinde yarar olan bir sahaya girmesine rağmen, bunu bir türlü değerlendiremiyor, hiçbir anında ritmini bulamıyor. İyisini de başka bir bahar gününde izlemek üzere diyelim...