Rave'in de baroku olur

Zomby'nin 'patchwork' gibi ördüğü albümü 'With Love', adı gibi sevgiyle kotarılmış, barok rave'le donatılmış.
Haber: CHRISTOPHER ÇOLAK - chris@halfstereo.com / Arşivi

13 yaşından beri dinlediği jungle müziğe ve 90’ların rave scene’ine saygı duruşu niteliğindeki debut’sü ‘Where Were U in ’92’ ile müzik sahnesine hızlı bir giriş yapan Zomby, o günden beridir, kıyafet seçimleri, tweet’leri, stili ve en çok da müziğiyle konuşulmaya devam ediyor.
Hyperdub ve Werk Discs gibi Britanya’nın önemli bass müzik etiketlerinden plakları çıkan Zomby, 4AD ile yaptığı anlaşma ve yayımladığı ‘Dedication’ albümünden sonra, daha da geniş kitleler tarafından dinlenmeye başlandı.
Grime, garage, ‘eskibeats’ stili bass sound’lar, aksak ritimler ve jungle, Zomby’nin müziğinin çatısını oluşturuyor. Ses kolajları yapıyor aslında. Ama bir müzisyenden çok, ‘patchwork’lerle çalışan bir modacı gibi görüyor işini. Birbiriyle uyumsuz ses üstüpüleri, hünerli ellerde bir araya getiriliyor. Kendi deyimiyle; hızla bir odadan diğerine geçiyorsunuz Zomby’nin müziğini dinlerken.
Bir süredir New York ’ta yaşayan Zomby, karanlık dünyasını aksak ritimlerle şenlendiriyor genellikle. Bir de çok sevdiği Givenchy veya Margiela’dan seçilmiş kıyafetleriyle. Zomby NY sokaklarını utra-haute-couture tarzıyla arşınlarken, kendine sahnede kullanmak üzere 3D bir maske de tasarlatmış. Sahneye maskeyle çıkmak, çok da yabancısı olduğumuz bir durum değil elektronik müzik sahnesinde.
Modern zamanların, türler ötesi ve arası elektronik ‘bass’ müziğini icra eden Zomby’nin 2xCD, 3x12’lik albümü ‘With Love’da ne ararsanız var. Bir üstüpücü dükkânı düşünün ama sesten. Tonlarca kumaş parçası düşünün ama sam-ple’lardan. Ve barok bir rave olur mu diye sormayın, oluyor işte...


    ETİKETLER:

    New York

    ,

    Müzik

    ,

    Modern

    ,

    anlaşma

    ,

    Karanlık

    ,

    tweet