Reklamın virali gerçeği olmaz!

Reklamın virali gerçeği olmaz!
Reklamın virali gerçeği olmaz!
Sosyal medyayla birlikte reklamcılık anlayışı da değişti. Son 'viral reklam' sürprizi prezervatif markası Durex'ten gelmişti. İşte iz bırakan 'kandırmacalı' viral reklam videolarından örnekler...
Haber: ECE ÇELİK - ece.celik@radikal.com.tr / Arşivi

‘Virüs gibi yayılan reklam’ anlamına gelen viral reklamlar modern reklamcılığın göz bebeği. Bunların reklam olduğunu ilk bakışta anlamak zor. Özelliği ürünü ya da logoyu gözümüze sokmaması. Sosyal medyada karşımıza çıkan amatör videolarla ya da kendisinden bahsettiren bir olayla gerçekleştirilen viral reklamların net bir çerçevesi de yok. Bu da sosyal medyada paylaşılan çoğu videoya “Viral mi” şüphesiyle sebep oluyor.
Kısa süre önce başbakan Recep Tayyip Erdoğan ’ın uçakta gizli kamerayla çekilmiş görüntülerinin aslında viral reklam olduğu bile konuşuldu. Amatör kamerayla çekilmiş görüntülerde başbakan önündeki kâğıtları incelerken Neşet Ertaş’ın ‘Gönül Dağı’ türküsünü söylüyordu. Son dönemin en başarılı viral reklam örneklerini anımsatalım istedik. 

Korunsaydık…

Prezervatif markası Durex 1 Aralık Dünya AIDS Günü’ne dikkat çekmek için farklı bir yola başvurdu. Twitter’daki ‘Durex Türkiye’ hesabı 1 Aralık’tan itibaren markadan beklenmeyecek tweet’ler atarak hack’lendikleri imajı yarattı: “Merak edilen bir konuya açıklık getirelim: Ürünlerimizin üzerinde isimleriniz yazmayacak.” “RT isteyen var mı Pampalar” gibi tuhaf tweet’ler atan Durex, Türkiye günün sonunda “1 gün korunmadık başımıza neler geldi, 1 Aralık Dünya AIDS Günü” yazılı bir fotoğraf paylaştılar.

Eski sevgilinin eşyaları satılık

Türkiye’deki ilk başarılı viral reklamlardan kabul edilen videoda Fulya sevgilisi Mert’ten, kendisini en yakın arkadaşı Begüm’le aldatması üzerine ayrılır ve Mert’le olan ilişkisinden kalan bazı özel eşyaları ‘GittiGidiyor.com’da satmaya karar verir. Video’nun çok izlenmesinin ardından bunun bir viral kampanya olup olmadığı yönünde tartışmalar ortaya çıkmıştı. Sonunda da bunun ‘GittiGidiyor’un viral kampanyası olduğu ortaya çıkmıştı. Videonun izlenme sayısı iki milyonu aştı. (http://www.youtube.com/watch?v=qMKfXf2yah0)

Evlenme teklifi

Genç bir adamın sevgilisine yaptığı evlenme teklifi YouTube’da iki milyon kişi tarafından izlendi. THY’nin viral reklamı olan videoda söze “Üç aydır dünyanın 14 ülkesine gidip geldim…” diye başlayan genç, kız arkadaşına ufak bir video hazırladığını söylüyor. Uçak masrafının da bedavaya geldiğini belirterek kredi kartını gösteriyor, uçak biletinden de hangi havayolunu kullandığını görüyoruz. Genç videosunda gittiği ülkelerdeki yabancıları konuşturarak evlenme teklifi ediyor. (http://www.youtube.com/watch?v=Qm0392aBH-U) 

King Kong İstanbul’da

Bu kampanya kapsamında King Kong önce Galata’da görüntülendi. King Kong’u gerçekten gördüğünü iddia edilen sekiz kullanıcı reklam şirketince hazırlanan fotoğrafları paylaştı. Ardından güvenlik kameralarından alıntı gibi görülen videolarla King Kong’un Tophane’de olduğu söylentisi yayıldı. Paylaşılan videolar altı saatte 100 bin, toplamda 1.5 milyondan fazla izlendi. Tüm videolar Hollywood efsanesi King Kong’un İstanbul’daki Vialand’a geldiğini göstermek içindi. (http://www.youtube.com/watch?v=iGfMpHmd2Fo)

Ben neden yokum?

Tarık Mengüç, Rock’n Coke öncesi bir kliple sosyal medyaya bomba gibi düştü. Şarkısında Arctic Monkeys’in, The Prodigy’nin festivalde yer aldığını ancak kendisinin davet edilmediğini anlatıyordu. “Gerekirse biz de rock söyleriz, Çadırı da kurarız göbeği de atarız” diyen Mengüç’ün festivale bir gün kala Keşif Sahnesi’nde çıkacağı açıklandı. Ve öğrendik ki tüm bunlar Rock’n Coke’un viral reklamıydı... (http://www.youtube.com/watch?v=Ro9AYQgS3xU)