Sade ama ihtişamlı

Sade ama ihtişamlı
Sade ama ihtişamlı
Zorlu Center Performans Sanatları Merkezi'nde gerçekleşen ilk konserde, klasik ve deneysel müziğin yaşayan en büyük bestecilerinden Ludovico Einaudi ve orkestrası sahnedeydi. Hem mekan hem de konser muazzamdı.
Haber: ELİF EKİNCİ / Arşivi

Abartısız ve son derece modern bir fuaye. Sorunsuz ve sırasız bilet gişeleri. Zoraki gülümsemeyen, içtenlikle davranan personel. Zorlu Center Performans Sanatları Merkezi'nde (PSM) gerçekleşecek ilk konser için kapıdan içeri girdiğimizde gördüklerimiz bunlardı. Ama esas merak ettiğimiz az sonra klasik ve deneysel müziğin yaşayan en büyük bestecilerinden Ludovico Einaudi'nin konuk olacağı Büyük Sahne'ydi. 

Henüz inşaat halindeyken gezme fırsatı bulduğumuzda bile şaaşasından etkilendiğimiz, bize nihayet görkemli bir performans sanatları merkezimiz olacağını müjdeleyen Büyük Sahne'ye girer girmez, istemsizce, etrafı incelemeye başladık. İki balkon katı bulunan, 2262 kişi kapasiteli Büyük Sahne, oturma kapasitesi, sahne ölçüleri, teknik donanımları ve modern tasarımıyla dünyanın en iyi performans salonları arasında yer almaya aday . Işıklandırma ve ambiyans muazzam. Salonu gözümüzle şöyle bir taradığımızda, herkesin aynı hal tavır içinde olduğu görülüyordu. Gözler etrafta, fotoğraflar çekiliyor, yüzlerde etkilenmişliği ifade eden mimikler... 

İzleyicilere tüm bunlar için 15 dakika mühlet veren Ludovico Einaudi, 15 dakika gecikmeyle, 20.15'te sahnede beliriyor. Ludovico Einaudi'nin piyanosunun başına oturduğu andan itibaren, iki saatlik bir büyünün etkisi altındaydık. Bu büyünün tesiriyle, hayal meyal hatırladığımız kadarıyla son albümü 'In a Time Lapse'ten parçaların yanı sıra 'Una Mattina', 'Fly', 'Divenire', 'Primavera', 'Nightbook' gibi çok sevilen parçalarını da repertuvarına almıştı Einaudi. Sahnede ona eşlik eden 10 kişilik orkestrası neredeyse kusursuzdu. Konserin sonuna doğru salonu terk eden birtakım dinleyicilerin gerçekten çok geçerli sebepleri olduğuna inanıyoruz. Arasız gerçekleşen konser bitip ışıklar yandığında, uzunca bir süre ayakta alkışlandı Ludovico Einaudi. Sanatçının bis için tekrar sahneye çıkıp 'Eros'la bitirdiği konser için de, mekan için de yargımız tek: Sade ama ihtişamlıydı.


    ETİKETLER:

    Aday

    ,

    İnşaat

    ,

    Modern

    ,

    Mekan

    ,

    klasik

    ,

    personel

    ,

    Konser

    ,

    derece